#1: HUBSPOT LANSERER OPERATIONS HUB
21. april 2021 annonserte HubSpot lanseringen av Operations Hub. Operations Hub gjør det lettere å synkronisere og vaske kundedata på tvers av plattformer og automatisere forretningsprosesser. Du kan nå integrere HubSpot med hvilket som helst system med et åpen API, sett opp toveis synkronisering i sanntid, og slik sikre en single source of truth – én unik kilde – for hvert datapunkt.
Operations Hub har en rekke verktøy som revolusjonerer CRM-plattformen til HubSpot med forbedring av integrasjoner, mer robuste datakvalitetsverktøy og mer fleksibel automatisering. Det er spesielt muligheten til å vaske kundedata som er interessant med den nye hub-en. Dette nye knutepunktet er designet for å tilpasse selskaper rundt rene og tilkoblede data, for å holde prosessene effektive slik at du bruker mindre tid på reaktive dataoppgaver og mer tid på forretningsstrategi. Enkle, men tidkrevende oppgaver som å oppdatere kontaktbasen med stor forbokstav i fornavn og etternavn, er en fin og relativt enkel måte å teste ut Operations Hub.
Det fine med datasynkronisering er at du trenger ikke kunne en eneste kode, du velger bare appen, hvilken informasjon du ønsker å overføre og kan derfra lagre den nye integrasjonen av data.
Programmerbar automatisering
Programmable automation lar deg utføre kode direkte i HubSpot. Dette innebærer tre nye automatiserte handlinger: en ny tilpasset kode-handling i workflows, opprettelse av en webhook og spesialtilpasset bot-handling i chatflows. Nå er automatiseringen din i HubSpot fleksibel nok til å håndtere de mest avanserte og tilpassede brukstilfeller.
Kostnader for Operations Hub
Det helt grunnleggende med Operations Hub er gratis. Så er du bare ute etter å prøve funksjonen kan du gjøre dette gratis. Uten kostnader kan du synkronisere dusinvis av favorittappene dine med HubSpot. Ønsker du mer avanserte innstillinger kan du implementere Operations Hub Starter som låser opp for flere synkroniseringsfunksjoner til en pris av $50 i måneden. Operations Hub Professional koster $800 i måneden.
Du kan se denne videoen for mer informasjon om den nye hub-en.
#2: Oppgavehåndtering i marketing hub
Å ha kontroll på alle markedsføringsaktiviteter og oppgaver har en sentral rolle for at dine markedsføringskampanjer skal ha noe fremgang. Nå kan du opprette arbeidsoppgaver og tildele ansatte disse oppgavene, legge til forfallsdatoer, skrive notater og følge fremdriften av alle markedsaktiviteter i en kampanje på ett og samme rom.
Her er et eksempel på hvordan det kan brukes i sammenheng med arrangementer:
#3: Forbedret ringeverktøy
HubSpot har forenklet anropsverktøyet deres, slik at du umiddelbart kan ringe til et nummer med tidligere innstillinger, legge til notater og justeringer, og bruke drag-and-drop-elementer som som du vil. Denne ringefunksjonen finnes i HubSpot Sales Hub.
#4: Samtalebaserte workflows
Dette arbeidsflyt-verktøyet kan automatisere aktiviteter, handlinger og generelle workflows bygget fra markedsførings-, salgs- og servicechatter. Du kan nå sette opp påminnelser, opprette tickets, utløse e-postvarsler (og mer) basert på kundesamtaler.