De viktigste HubSpot-nyhetene fra mars

Nyheter fra HubSpot mars

HubSpot kommer alltid med mange oppdateringer, og mars var intet unntak. De har til og med lansert en helt ny hub – nemlig Content Hub. Det må vi selvfølgelig snakke om. Jeg har også valgt ut 5 andre nyheter jeg syns alle burde få med seg.  

1. Content Hub 

Content Hub tar utgangspunkt i CMS Hub og er en alt-i-ett, AI-drevet programvare for innholdsmarkedsføring som hjelper markedsførere opprette og administrere innhold som driver hele kundereisen. Den tilbyr en rekke funksjoner designet for å forbedre den digitale tilstedeværelsen og effektivisere innholdshåndtering. Blant annet å effektivisere workflows, lage og publisere innhold og  personalisere opplevelsene til beskøkende på nettsiden din. 

Noen nye, spennende features i Content Hub:  

  • Content Remix: AI Content Remix hjelper deg å puste nytt liv i eksisterende innhold og maksimere rekkevidde. Med Content remix kan du gjøre om et blogginnlegg til andre formater på et par minutter!  
  • Brand Voice: Dette verktøyet lar deg definere bedriftens tone, stil og personlighet som sørger for at alt innholdet ditt reflekterer din unike identitet og treffer hovedmålgruppenn din.
  • CMS: Bruk HubSpot CMS til å bygge nettsider som driver trafikk, generer leads og øker omsetningen.  
  • Nye, kraftfulle AI-verktøy: Bruk AI til å skrive bloggposter, poster sosiale medier, generere emnefelt og lage bilder.   

Vil du vite mer om Content Hub og de nye AI-verktøyene? På torsdag 18. April kl. 15 har vi et webinar med Kyle Jepson fra HubSpot hvor han skal vise frem de spennende nyhetene. Meld deg på gratis her!    

2. Skjemaer får en oppgradering:  

En av de eldste funksjonene i HubSpot får seg et lite løft i 2024. De jobber nå på en ny forms editor, som kommer til å inneholde en del nye funksjoner som blant annet multi steps forms, flere muligheter til styling av skjemaer, muligheten til å slette innsendte skjema, muligheten til å vise felter basert på kriterier, Conditional redirects som lar deg sende leads til relevante innholdstilbud eller landingssider basert på hvilke respons de gir i skjemaet og det vil nå bli mulig å legge til Form Submission data i custom report builder! 

Min kollega Sandra Benrud har skrevet et mer utfyllende blogginnlegg om forms, det kan du lese her: Nyheter fra HubSpot: Forms

3. Dependent fields i custom surveys

Felter som er avhengige av hverandre hjelper deg å lage personlige, dynamiske spørreundersøkelser ved å tilpasse spørsmål basert på tidligere svar. Hvis du krysser av på at du jobber i oljesektoren, får du bare spørsmål om oljesektoren etterpå. Da får de som fyller ut skjema kun spørsmål som er relevante for dem, og svar-raten vil mest sannsynlig øke.  

*Tilgjengelig for Service Enterprise og Service Pro 

4. Working hours  

Med working hours kan admins og brukere angi ukentlig arbeidstid basert på brukerens tidssone. Når en bruker er utenfor arbeidstiden vil tilgjengeligheten endres til “away”, og de vil ikke være kvalifisert for automatisk tildeling i innboks eller Helpdesk.  

Dette er en fin måte å sørge for at folk på teamet ditt ikke blir tildelt tickets eller samtaler utenfor arbeidstiden, spesielt for de som jobber på tvers av mange tidssoner.  

 

Et bilde som inneholder tekst, skjermbilde, programvare, Nettside

Automatisk generert beskrivelse 

*Tilgjengelig for Sales Enterprise, Sales Pro, Sales Starter, Service Enterprise, Service Pro, Service Starter 

5. Legge til eksterne sider i Campaigns 

For første gang kan du nå legge til eksterne sider (som ikke er lagd i HubSpot) i kampanjene dine. Denne oppdateringen er foreløpig bare i Beta og du må ha en en HubSpot tracking-kode implementert på siden du skal legge til.  

 * Tilgjengelig for Marketing Hub Pro+ 

6. Deal stage calculated properties: 

Professional og Enterprise-kunder har nå tilgang til 4 nye Deal Properties for å spore fremgangen til en Deal gjennom en Salgs-pipeline:  

  • Date entered {stage id} 
  • Date exited {stage id} 
  • Latest time in {stage id} 
  • Cumulative time in {stage id} 

Det var det for denne gang! Følg med neste måned for de viktigste oppdateringene og nyhetene fra april!  

 

Temaer:

HubSpot
Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen's photo

Av: Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen

Tom Kristian jobber som digitalrådgiver Markedspartner. I den rollen jobber han mye i HubSpot, er HubSpot Certified Trainer, og har gjennomført flere titalls opplæringer for ulike kunder. Samtidig har Tom Kristian ofte et prosjektlederansvar på de kundeprosjekter han er en del av. Tom Kristian har fullført en mastergrad i markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania i Oslo og en bachelorgrad i markedsføring og salgsledelse fra samme skole. Der er han ofte innom som både gjesteforeleser og studentmentor.