For en som ikke blir lett påvirket av reklame og markedsføring (særlig!), irriterer det meg å måtte innrømme at jeg har blitt lurt. Men når jeg først ble det, så var det heldigvis av noen som visste hva de holdt på med.
Les mer ›Gjennomtenkt merkevarebygging har lurt meg trill rundt
Av Frida-Marie Holme 31. oktober 2019 | 3 minutter lesetid
Temaer: content marketing, storytelling, merkevarebygging
«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring
Av Ole Henrik Sæve 29. oktober 2019 | 6 minutter lesetid
Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon, storytelling
Hva markedsførere og selgere kan lære av miljøaktivisten Greta Thunberg
Av Anne Kristine Hirsch 14. mai 2019 | 3 minutter lesetid
I don't want you to be hopeful, I want you to panic, sa Greta Thunberg da hun talte til verdens ledere på World Economic Forum i Davos i januar. 16-åringen fra Stockholm har inspirert millioner av ungdom til å ta klimautfordringene på alvor, men hun har også fått de voksne til å lytte. Hun omtales stadig i verdens største medier, Time Magazine kåret henne til verdens mest innflytelsesrike ungdom i 2018, og hun har til og med blitt nominert til Nobels Fredspris. I kakofonien av stemmer som roper høyt om klimakrisen er det en alvorlig jente med u-hippe fletter og asbergerssyndrom som har fått ikonstatus. Men hvorfor akkurat henne? Jeg mener Aristotels har en del av svaret.
Les mer ›Temaer: økt engasjement, storytelling, skriving
Som ansvarlig for selskapets markedsføring kan du bruke storytelling både strategisk og i kommunikasjonen. Klarer du å smitte dine kolleger med metoden, når du langt og mange.
Les mer ›Temaer: kommunikasjonsstrategi, storytelling