Innholdsstrategi: Slik lager du personas til markedsføring og salg

Av Knut Arild Vold 17. desember 2022 | 8 minutter lesetid

For å produsere meningsfylt innhold må vi vite hvem vi snakker til. Brukt riktig kan buyer personas være et nyttig hjelpemiddel for å lykkes med det. 

Les mer ›

Temaer: innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring, personas

Gjenbruk av innhold: Slik går du frem

Av Roxanna Karlsen 12. oktober 2021 | 5 minutter lesetid

 

Det å lage innhold av god kvalitet krever innsats, men er verdt investeringen. Enda bedre avkastning får du ved å gjenbruke det. La oss se nærmere på hvorfor og hvordan du best mulig kan gjenbruke innholdet ditt.

Les mer ›

Temaer: innholdsstrategi, innhold, personas, kanalstrategi, kanaler

B2B-personas du ikke bør glemme i inbound marketing

Av Tove Eggen 4. august 2020 | 5 minutter lesetid

Se for deg at en bedrift har innført inbound marketing som en strategi for å tydeliggjøre behov og løsninger i form av nyttig innhold, og slik lokket et varmt lead inn i bedriftens sfære på mesterlig vis. Kommunikasjonen flyter og avtaletilbud er sendt. Men brått blir forhandlingene overkjørt fra høyre flanke av en oversett nøkkelperson som ble avgjørende i kjøpsprosessen. Det kan skje med den beste av oss. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess, personas, kjøpsrolle, B2B Personas

5 feller du bør unngå når du definerer personas

Av Maria Pettersson 30. mars 2017 | 3 minutter lesetid

 

Å utvikle personas er en viktig del av det å etablere en vellykket inbound marketing-strategi. Disse kan hjelpe deg bedre å forstå dine nåværende og potensielle kunder, hva deres utfordringer er, hva slags informasjon de trenger, og hvordan du kan plassere ditt tilbud for å møte deres behov.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, personas

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle