Hver måned kommer HubSpot med mange store og små nyheter og forbedringer. Er det vanskelig å holde oversikten? Her på HubSpot-bloggen velger vi ut nyhetene du absolutt ikke bør gå glipp av.
Denne måneden har jeg og de andre i digitalavdelingen, som er de som jobber aller tettest med HubSpot, valgt ut tre nyheter du bør få med deg.
Alle nyhetene er i public beta, noe som betyr to ting: 1. Funksjonene kan fortsatt inneholde feil. 2. De må de aktiveres manuelt i din HubSpot-konto. Det gjør du under kontonavnet ditt oppe til høyre og «Product updates».
1. En property kan nå avhenge av verdien i en annen property
Den første nyheten vi har valgt ut fra november, er at det nå er mulig å sette betingede egenskaper, eller conditional properties hvis du foretrekker engelsk. Kort fortalt betyr det at hvilken verdi du kan sette i en property avhenger av verdien som er satt i en annen property.
Et enkelt eksempel er land og stater. Hvis du for eksempel har satt USA i propertien for land, vil valgene for stat kunne begrenses til de amerikanske statene. Et annet eksempel er roller, som kan avhenge av forretningsenhet.
Denne nyheten er såpass stor at Kyle Jepson fra HubSpot valgte å ta frem trompet og CAPS-LOCK i tillegg til den oransje hatten i sin presentasjon på LinkedIn.
2. Begrense tilgang til e-poster som er logget i CRM
Nå kan du begrense hvem som kan se e-poster som er logget i HubSpot. Frem til nå har en e-post som er logget på en kontakt vært synlig for alle som har tilgang til å se denne kontakten på den bestemte kontoen.
Dette har vært et problem når e-postkommunikasjon som ikke bør være synlig for alle logges i CRM.
I november lanserte HubSpot muligheten til å tilgangsstyre dette, og du kan nå sette tilgangsnivå på kontakteier, team eller alle.
3. Nå kan du tvinge en salgsmulighet gjennom alle stadier i en salgspipeline
Den tredje nyheten vi har valgt ut, er en endring som gjør det mulig å sette regler for hva som er lov til å gjøre i en salgspipeline. Dette kan hjelpe deg med å sikre dataintegritet, som er noe vi i Markedspartner er mer enn gjennomsnittlig opptatt av.
Her er reglene du kan sette:
✅ Begrense opprettelse av nye salgsmuligheter til et bestemt steg i salgspipelinen. Dette vil tvinge alle nye salgsmuligheter til å bli opprettet i dette steget – for eksempel under «kontakt» eller «ny».
✅ Hindre muligheten til å hoppe over steg i salgspipelinen. Dette vil kreve at alle salgsmuligheter går gjennom alle steg. Unntaket er at de fortsatt kan flyttes direkte til «Tapt» fra alle andre steg.
✅ Hindre muligheten til å flytte salgsmulighet bakover i salgspipelinen.
Legg merke til at reglene du setter for salgsprosessen ikke vil gjelde for brukere som er superadministratorer i HubSpot-kontoen. Disse vil fortsatt kunne flytte salgsmuligheter fritt mellom stegene, uavhengig av reglene.