Med Salesforce får du utvilsomt et kraftfullt CRM, men verktøy for leadsgenerering via digitale kanaler og leadsnurturing utgår. Det er her HubSpot kommer inn. HubSpot Marketing Hub er en rikholdig marketing-løsning som gir full støtte til de ulike elementene som inngår i inbound marketing-prosessen. Dersom dere vurderer inbound marketing vil HubSpot derfor være et av de viktigste, om ikke dét viktigste, systemet dere tar i bruk.
Hovedfordeler med å integrere Salesforce og HubSpot
Gi salgsteamet ditt verdifulle leads
Med to-veissynkronisering vil endringer i det ene systemet automatisk synkroniseres til det andre. Velg hvilken ny informasjon som skal synkroniseres fra HubSpot til Salesforce og når, og send viktig informasjon om potensielle kunder automatisk til salgsteamet ditt.
Samle markedsføringen og salg
Hent ut informasjon fra Salesforce-kontakter eller kontoer for å tilpasse automatiserte e-poster, segmentere databasen eller sende e-poster til potensielle kunder fra salgsrepresentanten de er tildelt.
Du trenger ikke å eksportere en liste fra Salesforce for å starte en kampanje, eller importere resultatet fra kampanjen tilbake til Salesforce.
Og når salgsteamet ditt vinner et nytt salg, vil Salesforce sende inntektsdata til HubSpot slik at du kan knytte bestemte markedsføringskampanjer til reell inntekt.
Integreringen tar ikke lang tid og krever ingen tekniske forkunnskaper
Integrasjonen er en telefonbasert konfigurasjonsprosess. HubSpot har i tillegg et team av ingeniører og supportmedarbeidere som er dedikerte til å opprettholde og forbedre integrasjonen din. Du får en lynrask integrasjon som du og ditt team kan stole på.
Hva kreves for å integrere Salesforce og HubSpot?
HubSpot:
- En av følgende HubSpot-lisenser: Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, eller CMS Hub i segmentet Professional eller Enterprise.
- Administrator-tilgang i HubSpot.
Salesforce:
- En Salesforce-utgave med API-tilgang, eller Salesforce Professional.
- Du må være en Salesforce-systemadministrator, eller bli tildelt HubSpot Integration Permission.
- Ha samtlige av disse brukertillatelsene:
- API aktivert.
- Vis oppsett og konfigurasjon aktivert.
- Endre alle objektsdata (kontoer, kampanjer, kontakter, potensielle kunder eller muligheter) som vil synkroniseres til HubSpot.
- Har tillatelse til å endre metadata.
- Har oppgavetypefeltet synlig på brukerprofilen deres.
3 Viktige punkter når du integrerer Salesforce med HubSpot:
- Det er en grense for antall API-anrop som brukes av integrasjonen per dag. En enkel kontaktsynkronisering kan ta opptil fire API-anrop, men dette varierer.
- For å koble flere HubSpot-kontoer til en Salesforce-enhet, må du konfigurere og installere integrasjonen i hver HubSpot-konto.
- Hver HubSpot fungerer bare med én Salesforce-enhet.