De 10 mest leste blogginnleggene om digital markedsføring i 2017

 

Hvilke temaer slo best an hos salgs- og markedssjefer i 2017? I denne artikkelen har vi samlet de ti mest leste blogginnleggene på Inboundbloggen.no i året som har gått.

1. Fem ferdigheter du må ha for å lykkes med digital markedsføring i 2017

I årets første og mest leste blogginnlegg delte vi de fem ferdighetene som man må ha for å lykkes med digital markedsføring. Disse ferdighetene er like aktuelle i dag!

Få et innblikk i de fem grunnleggende ferdighetene her 

Last ned gratis e-bok: 10 vekstoppskrifter til din digitale markedsføring

2. Hva skal en markedsplan inneholde?

For å tiltrekke nye kunder og øke kundetilfredsheten til de eksisterende kundene er det viktig å legge en god plan for bedriftens markedsaktiviteter. I dette blogginnlegget gir Hanne Sofie Hammer klare anbefalinger til hva du bør inkludere i markedsplanen.  

Les hva du bør inkludere i en markedsplan

3. Hvordan lage en digital markedsstrategi?

Å lage en markedsstrategi handler om å legge en plan for hvordan du skal kapre nye kunder – og vinne “krigen” i markedet du opererer innenfor. En digital markedsstrategi handler om det sammeForskjellen er at du kan bruke digitale verktøy til å hjelpe deg.

Lær hvordan du utvikler en digital strategi som vinner kunder

4. Sju trinn til en LinkedIn-profil i toppklasse

«For mange er LinkedIn-profilen første kontaktpunkt med en potensiell kunde. Du har kanskje selv brukt LinkedIn til å søke opp personer du skal i møte med, eller allerede har vært i møte med? Husk at andre også gjør det samme med deg». Slik åpner Katrine Valhammer innlegget hvor hun deler hvordan du lager en profil i toppklassen.

Lær hvordan du lager en LinkedIn-profil med toppklassestatus [infografikk]

5. Lag en strategi for sosiale medier med POST-metoden

«Sosiale medier er ikke bare én kanal, men et sekkebegrep for kanaler med noen fellestrekk – det kan likes, kommenteres, deles eller remikses. Utover dette er de ganske forskjellige», skriver Cecilie Henriksen. I dette blogginnlegget viser hun hvordan POST-modellen kan være et nyttig verktøy når du skal utvikle en plan for sosiale medier.

Les om POST-metoden for sosiale medier her

6. Google gjør endringer i AdWords 2017: Dette må du vite

Ønsker du et forsprang inn i markedsføringsåret 2018? Da bør du sette deg inn i de viktigste endringene til det nye brukergrensesnittet for AdwordsEndringene Google har foretatt er noen av de største på mange år. De betyr en enklere hverdag for deg som markedsfører.

Få et innblikk i de sju viktigste endringene i AdWords

7. Slik genererte vi flere tusen leads på LinkedIn uten å betale én krone

I dette innlegget, som er en av våre største favoritter, deler vi hvordan MarkedsPartner genererte flere tusen leads gjennom en av våre kollegers private LinkedIn-profil.

Les vår suksesshistorie om leadsgenerering på LinkedIn her

8. Ny nettside? Dette bør du tenke på først!

Er det på tide med en ny hjemmeside for bedriften? Følg denne oppskriften av Birger Patrick, faglig leder for interaksjonsdesign i MarkedsPartner, for å danne deg et bedre bilde av hva slags nettside du faktisk trenger. 

Les rådene til Birger Patrick her

9. Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kjøpsreisen

65 % av markedsførere blir fremdeles utfordret når det gjelder å forstå hvilken type innhold som er effektiv, samt det å skape riktig innhold, for de rette menneskene, til rett tid. Vi ser nærmere på hvordan du kan kartlegge innholdet ditt til de ulike fasene av kjøpsreisen. 

Les hvordan du produser meningsfylt innhold i kjøpsreisen

10. Personalisert video i e-post bryter isen og gir kunden hakeslepp

«Det kan være vanskelig å fange oppmerksomheten til potensielle kunder. Som konsumenter bombarderes vi daglig med salgs- og markedsføringsbudskap, og det meste trenger ikke engang igjennom våre innebygde spamfiltere, også kalt selektiv persepsjon. Derfor blir jeg så glad når jeg oppdager kreative tilnærmingsmåter som engasjerer meg til å foreta en handling». Det skriver Geir Andreas Vigre Kirkeberg som intro i sin artikkel om hvordan video kan brukes i kombinasjon med e-post.

Les hvordan denne komboen kan gi deg et kraftig salgs- og markedsføringsverktøyGratis ebok:  Growth hackerens kokebok  10 vekstoppskrifter til din markedsføring

Maria Pettersson's photo

Av: Maria Pettersson

Maria jobbet som digital markedsfører hos Markedspartner. Maria har sin utdanning fra Handelshøyskolen BI og Leeds Beckett University, hvor hun har tatt en bachelor i Internasjonal Markedsføring og en master i International Business.