Konverterer AdWords-annonsene dine bra på desktop, men ikke like godt på mobilenheter? Ved å skreddersy annonsene dine for mobilbrukere kan du oppnå bedre konverteringsrate. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.
Før du setter i gang med Google AdWords for mobil, bør du sørge for at landingssidene dine er mobilvennlige.
Neil Patel forteller at Access 2 Interpreters økte konverteringsraten med 10 % når de tilpasset AdWords-annonsene for mobilbrukere.
Patel forteller videre at Location3 reduserte kostnadene for mobilannonser i AdWords med 17 %, reduserte kostnadene per konvertering med 23 %, og økte konverteringsraten med 8 % – alt som følge av mobiloptimalisering.
Det er i hovedsak to måter å generere leads via Google Adwords på mobil. Enten via en vanlig tekstannonse, eller via en anropsannonse. Dersom du benytter en vanlig tekstannonse må du være sikker på at landingssiden er optimalisert for mobil – det vil si enkel å fylle ut på en liten skjerm, samt at du ikke krever unødig informasjon.
http://blog.wishpond.com/post/adwords-growth-hacks
http://neilpatel.com/blog/7-simple-google-adwords-pay-per-click-hacks-to-drive-more-qualified-leads
http://searchengineland.com/implement-mobile-specific-ad-copy-adwords-expanded-text-ads
Bli synlig på Google med disse AdWords-tipsene
Vi knuser 3 myter om Google AdWords
Google AdWords + Inbound marketing = Økt salg
Søkemotormarkedsføring: Nå kjøpeklare kunder med AdWords