Hovedpoenget med søkemotoroptimalisering (SEO) er å rangere nettsteder nøyaktig, slik at brukeren kan finne den beste, og mest relevante informasjonen til søket sitt så raskt som mulig. Talesøk både forbedrer brukeropplevelsen, og er effektivt. Derfor legger søkemotorer som Google nå større vekt på nettsteder som har optimalisert for talesøk.
Les mer ›Talesøk: Er nettsiden din optimalisert og klar for en av de største trendene i 2019?
Av Frida-Marie Holme 30. april 2019 | 4 minutter lesetid
Stemmesøk via mobilen – Dalende trend eller gyllen mulighet?
Av Christian Nordhelle 9. april 2019 | 3 minutter lesetid
En ny 2019-studie viser at færre bruker mobilt talesøk til å søke på Google enn før. Men det er fremdeles 20 prosent som gjør det. Her ligger det en gyllen mulighet for våkne markedsførere.
Les mer ›Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, talesøk, stemmesøk