Da den store båtmessen i Stockholm ble avlyst halvveis ut i programmet fryktet Mats Hjørnevik, markedssjef i Frydenbø Marine AS, for både bedriften og bransjen. Men med en nyfunnet trygghet i bedriftens digitale satsninger, som kunne møte den økende båtinteressen, kom oppsvinget relativt raskt.
Les mer ›Rett før «lock-down» jobbet vi med en software som forberedte oss på krisen
Av Tove Eggen 1. mai 2020 | 8 minutter lesetid
Temaer: Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette
Når markedsaktiviteter blir avlyst, blir den digitale markedsføringen ekstra viktig
Av Tove Eggen 30. april 2020 | 5 minutter lesetid
Som salg- og markedssjef i Hallingplast AS, har Sverre Tragethon fått kjenne på hvilket privilegium det er å være i en bedrift og industri som ikke blir direkte rammet av koronakrisen. Men en digital omstilling er det likevel. Dette er tredje artikkelen i en serie på 4, hvor vi har snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir?
Les mer ›Temaer: digital markedsstrategi, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette
Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre
Av Tove Eggen 29. april 2020 | 7 minutter lesetid
Å se hele serveringsbransjen bråstoppe er unektelig trist, men selv når grønne tall ble til røde fikk Hanne Tømte, marketingsjef i Mills Proff Partner, bekreftet hvor effektiv deres digitale satsning har vært. Dette er vår andre artikkel i en serie på 4, hvor vi har snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir? Her er Hanne sine erfaringer.
Les mer ›Temaer: digital markedsstrategi, digitalisering, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette
Permitteringer i bedriften er unektelig tøft, men folka har vært utrolig forståelsesfulle og står i det. Det står det massiv respekt av, og gir oss en økt styrke i bedriften, sier Morten Frøid, markedsdirektør ved Norsk Gjenvinning. I denne artikkel-serien har vi snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir? Først ut er Morten.
Les mer ›Temaer: digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette