HubSpot-nyheter fra juni

Hva er nytt fra HubSpot

Vi er i juli allerede og de fleste har gått ut i ferie. HubSpot-nyhetene fortsetter allikevel å tikke inn. Her får du en oppsummering av de viktigste nyhetene fra juni.  

Meld deg på nyhetsbrev fra HubSpotbloggen.no her >

1. View release impact in product updates 

Hold styr på produktoppdateringer med realese impact (og her på HubSpotbloggen). Release Impact viser hvor stor innvirkning den enkelte nyheten har per bruker. Det gjør det lettere å filtrere ut hvilke oppdateringer du trenger å bruke mest tid på. Nyttig å ha, siden HubSpot har flere titalls produktoppdateringer hver uke.  

2. New workflow actions for associations 

En stor nyhet fra Hubspot! Nå kan du legge til, oppdatere, fjerne og lage nye associations basert på property-verdier i workflows. Du kan for eksempel sette opp en logikk som sier at når company name på både contact og company objektet er likt, så assosieres de to objektene sammen.  

Eller for eksempel å oppdatere kontakters association labels til «former customer» når selskapet blir tagget som tidligere kunde.  

Det er mange muligheter, men det viktigste er at du nå slipper å gjøre disse tingene manuelt! 

3. GDPR consent collection in CSAT and custom surveys 

Det er nå full støtte for å legge inn samtykkefelter i såkalte CSAT og og custom surveys. Det fungerer på samme måte som skjema-verktøyet, og vil gjøre det lettere å være GDPR-compliant mot nye kontakter som kommer via surveys.  

Les også: Nå kan du lage skreddersydde undersøkelser i HubSpot

4. A shortened import flow 

En annen fin juni-nyhet er at det nå er færre steg når du skal gjøre en import til HubSpot. Nå kan du nemlig gjøre flere valg i et og samme bilde, og så forstår HubSpot hva du ønsker å gjøre basert på det. For eksempel kan du velge om det er single file eller multiple file i samme bilde som du laster opp fila. Med denne oppdateringen sparer du mange klikk og får en kjappere import.  

Det var oppdateringene fra juni. Sjekk de ut og se hva dere syns – og god sommer!  

Temaer:

HubSpot
Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen's photo

Av: Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen

Tom Kristian jobber som digitalrådgiver Markedspartner. I den rollen jobber han mye i HubSpot, er HubSpot Certified Trainer, og har gjennomført flere titalls opplæringer for ulike kunder. Samtidig har Tom Kristian ofte et prosjektlederansvar på de kundeprosjekter han er en del av. Tom Kristian har fullført en mastergrad i markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania i Oslo og en bachelorgrad i markedsføring og salgsledelse fra samme skole. Der er han ofte innom som både gjesteforeleser og studentmentor.