Slik kan du bruke AI til innholdsproduksjon i HubSpot

Siri

HubSpot har lenge vært en pioner innen markedsførings- og salgsverktøy, og de har selvfølgelig også kastet seg på AI-bølgen. Med AI-funksjonene i HubSpot kan du effektivisere arbeidsprosesser, heve kvaliteten på innholdet og forbedre resultater. Her er en gjennomgang av hvordan de kan brukes praktisk. 

Content Assistant og Content Remix  

Content Assistant og Content Remix bruker AI for å lage og tilpasse innhold. Content Assistant kan generere alt fra blogginnlegg til landingssider. Content Assistant er koblet til Semrush, som hjelper deg med å søkemotoroptimalisere innholdet. For eksempel kan du skrive en prompt som "Hvordan planlegge et nytt bad" og få en SEO-optimalisert artikkel med relevante overskrifter og metabeskrivelser. 

Med Content Remix kan du omforme eksisterende innhold, som blogginnlegg, til nye formater som sosiale medieposter eller annonser. Dette gjør det enkelt å skape variert innhold basert på samme tema. 

AI Case Studies 

HubSpot gjør det enklere å lage kundehistorier. AI Case Studies bygger historier basert på eksisterende data i HubSpot. Du kan legge inn kontekst om kunden, utfordringer, løsninger og resultater, og få et ferdig utkast på kort tid. Dette er en effektiv måte å dokumentere suksesshistorier. 

Forms Shortening 

Forms Shortening bruker AI for å redusere friksjon i skjemaer. For eksempel kan e-postadressen automatisk fylle inn annen informasjon som navn og firmanavn ved hjelp av Clearbit-integrasjon. Dette gir brukerne en enklere opplevelse og øker sjansen for konvertering. 

Customer Agent 

HubSpots Customer Agent er en AI-drevet chatbot som kan svare på kundespørsmål basert på innholdet i HubSpot. Den fungerer som en kundeservicebot, men kan også brukes til å fremheve relevant innhold fra bloggen din. Dette øker trafikken til eldre artikler og gir en bedre brukeropplevelse.  

Praktisk bruk av AI 

Enten du jobber med innhold, salg eller kundeservice, finnes det AI-verktøy i HubSpot som kan effektivisere arbeidsflyten din. Det anbefales å teste ut funksjonene og utforske hvordan de kan tilpasses dine behov. 

Her kan du lese mer om Breeze og AI-verktøyene som finnes i HubSpot 

Hva skjer videre? 

HubSpot fortsetter å utvikle nye AI-funksjoner. Blant annet er Buyer Intent og Social Media Agent verdt å merke seg. Buyer Intent gir deg innsikt i hvilke bedrifter som viser interesse for produktene dine og Social Media Agent hjelper med å lage og publisere innhold på sosiale medier. 

Hold deg oppdatert på de siste nyhetene fra HubSpot, og test ut de nye funksjonene for å utnytte potensialet til AI i markedsføringen din. HubSpot AI er en gamechanger, og de som tar i bruk disse verktøyene tidlig, vil ha et konkurransefortrinn. Fremtiden er AI-drevet, og HubSpot gjør det enklere enn noensinne å utnytte disse mulighetene. 

Her kan du se meg og kollegaen min Marcus snakke om dette på HubSpot User Group Oslo. Det er en gratis brukergruppe for deg som bruker HubSpot så hvis du fortsatt ikke har meldt deg inn anbefaler jeg det! Det er helt gratis og vi holder 4 stk. i året.

 

Siri Hofstad Ruud's photo

Av: Siri Hofstad Ruud

Siri jobber som innholdsrådgiver i Markedspartner. Hun opptatt av å skape innhold folk vil se mer av. Både i bloggform, på sosiale medier og i tradisjonelle medier. Siri har en bachelor i PR og samfunnspåvirkning fra Høyskolen Kristiania og kom til oss fra jobben som kommunikasjonsrådgiver for Venstre.