Tore Berntsen ny daglig leder i MarkedsPartner

Av Erlend Førsund 1. juni 2015 | 1 minutter lesetid

Tore_Berntsen_ny_daglig_leder_i_MarkedsPartner

Tore Berntsen (t.v.) startet i dag 1. juni som ny daglig leder i MarkedsPartner. Han kommer fra stillingen som daglig leder for EVRY Consulting AS Østfold og overtar roret etter Stig Hammer, som går over i rollen som faglig leder innen strategisk rådgivning.

Mål om å bli Norges ledende inbound marketing-byrå

- Vi har ambisjoner om å bli den ledende norske tjenesteleverandøren av inbound marketing. Det er her vi vil vokse, selv om vi fortsetter å tilby tjenester innen våre kjerneområder som er digital markedsstrategi og web, sier Tore.

Med 10 års erfaring innen salg og implementering av CRM-systemer, ser han et stort potensiale for hvordan marketing automation (MA), og da spesielt HubSpot, kan dekke gapet mellom salg og markedsføring:

- Det som pirret meg til å gå fra en tradisjonell CRM-verden til å jobbe i et byrå som satser på digital markedsføring og inbound marketing var å kunne ta en posisjon på det jeg tror vil bli fremtidens måte å selge på. Innen CRM har man alltid vært opptatt av å sette opp salgsprosesser uten å ta hensyn til at kundens kjøpsprosess ser helt annerledes ut.

- CRM er på mange måter et rapporteringsverktøy for oppnådd salg. Et grunnlag for utbetaling av bonus til selgerne. Marketing Automation retter fokuset på aktivitetene vi gjør for å modne leads inntil de kan kontaktes av en selger, og gir salgsavdelingen mye bedre leads å jobbe med, så man ikke kaster bort tiden sin på å fore døde hester. Dagens CRM-systemer klarer ikke å levere på dette området og det setter oss i en unik posisjon hvor vi kan tilføre bedrifter mye verdi, avslutter Tore.

> Les også: Første rendyrkede inbound marketing-byrå i Oslo


Erlend Førsund's photo

Av: Erlend Førsund

Erlend Førsund er markedssjef i MarkedsPartner og innholdsrådgiver. Han er utdannet i markedsføring og språk ved Handelshøyskolen BI og NHH og har 17 års erfaring fra digital markedsføring innen B2B. Erlend har blogget om marketing på sin egen blogg, Markedsheltene.no, siden 2009 og er forfatter av Hvordan lykkes med content marketing.

Følg på Facebook

Følg på LinkedIn

Følg på Twitter

Epost

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle