Markedspartner fortsetter å styrke satsningen på data og integrasjoner

Richard

Markedspartner fortsetter å styrke satsingen på data, BI og integrasjoner, og vi er glade for å ønske Richard Natland velkommen som vår nye integrasjonskonsulent! Med en sterk teknologisk bakgrunn og interesse for data og systemer, vil Richard være en viktig ressurs i vårt arbeid med å skape smidige og effektive integrasjonsløsninger for våre kunder.  

Richard Natland blir vår nye integrasjonskonsulent  

Richard fullførte en bachelorgrad i Informatikk: Digital økonomi og ledelse ved Universitetet i Oslo sommeren 2023. Ved siden av studiene jobbet han deltid hos energikonsernet ST1, hvor han primært arbeidet med prissetting av drivstoff. Denne erfaringen har gitt ham verdifull innsikt i hvordan data kan brukes til strategiske beslutninger, noe han nå tar med seg inn i sin nye rolle hos oss.  

– Jeg fikk raskt inntrykk av at Markedspartner er et sted hvor jeg kan lære mye og utvikle meg både faglig og personlig. I tillegg gjorde de jeg møtte i rekrutteringsprosessen et veldig godt inntrykk – det var rett og slett et miljø jeg ønsket å bli en del av, sier Richard.  

Gleder seg til å utforske HubSpot og Azure 

Som ny i CRM-verdenen ser Richard på HubSpot som et spennende område å utforske. – Jeg har ikke jobbet med CRM-systemer tidligere, så å få en god oversikt over HubSpot og hvordan vi kan bruke det i integrasjonsarbeidet, blir en viktig og spennende utfordring for meg, sier han.  

– Selv om jeg bare har vært her noen få uker, har jeg allerede fått bli med på flere spennende integrasjonsprosjekter i Azure, hvor vi kobler sammen data fra ulike systemer for å maksimere kundenes utbytte av HubSpot. Jeg gleder meg til fortsettelsen! 

Ny rolle som BI-konsulent 

Martine Bråthen kom til Markedspartner i høst med betydelig kompetanse på Power BI og rapportering, og begynte først som konsulent i digitalavdelingen vår, hvor planen var å jobbe mye med HubSpot. Tidligere i februar gikk hun imidlertid over til en ny rolle som BI-konsulent, hvor hun skal bistå kunder med å få oversikt over dataene og tallene sine. 

– Vi ser et økende ønske og behov for å få kontroll på egne nøkkeltall og bedriftens utvikling over tid blant kundene våre. Med Martines overgang til rollen som BI-konsulent og prosjektene vi nå er i gang med på Power BI, tar vi et stort steg i retning av å utvikle Data og BI som et nytt leveranseområde for Markedspartner. Det er stor stas, og dette er bare begynnelsen, sier Faglig leder for Data og Integrasjon, Thea Petrine Hammer. 

Vi ser frem til å ha Richard med på teamet, se Martine fortsette å vokse i sin nye rolle og fortsette vår satsning på data og integrasjoner.  

Helene Nissen Woie's photo

Av: Helene Nissen Woie

Helene er digital innholdsspesialist i Markedspartner. Hun kommer fra en rolle som innholdsprodusent og tekstforfatter. Hun har en spennende faglig bakgrunn med studier både ved Norges Kreative Høyskole (tekstforfatter) og en bachelor i Interaktivt design fra Høyskolen Kristiania. I bagasjen har hun har også med seg studier i norsk grammatikk.