Øk engasjementet hos dine kontakter ved å tilby et nytt innholdstilbud på takkesiden. Du har konvertert en besøkende til et lead (potensiell kunde), men hvordan kan du fortsette å engasjere og føre leadet videre ned i kjøpstrakten? I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan øke engasjement med et nytt innholdstilbud på takkesiden.
Du må minimum være en basic-kunde hos HubSpot og ha en ferdig landingsside med et innholdstilbud som leder til en takkeside (dette kan du lage i HubSpot).
Du er nødt til å ha mer enn ett innholdstilbud. Et innholdstilbud som den besøkende har valgt å laste ned og et til på takksiden.
Vanligvis vil du trenge en CTA som leder til et innholdstilbud, men med akkurat det nye innholdstilbudet vil du ikke trenge det. Da vil man heller inkludere et skjema på takkesiden som samler de besøkendes kontaktinformasjon. Der vil de for eksempel bli bedt om å legge igjen navn og e-postadresse for å få tilgang til det nye innholdstilbudet.
Ved å bytte ut CTA-en med skjema på takkesiden vil de «hoppe» over landingssiden og sendes direkte til en ny takkeside. Leadet er spart et ekstra klikk og konverteringene skjer mer friksjonsfritt.
En besøkende har vært innom din nettside og lastet ned et innholdstilbud. Da er det viktig å tilby et innholdstilbud som er relevant. Takkesiden åpner for enda en konverteringsmulighet på nettsiden din.
Her kan du se hvordan vi i MarkedsPartner har lagt til et nytt innholdstilbud på takkesiden til en av våre E-bøker:
Du skal sitte igjen med:
HubSpot: The Top 5 Reasons Why A Thank You Page Is Crucial To your Marketing Strategy
Impact: 10 Thank You Page Examples That Totally Nailed Lead Nurturing
Vekstoppskrifter: Få flere leads med skjemamur i videoene dine
Vekstoppskrifter: øk konverteringene på landingssiden din med HubSpot Smart Content
Først publisert: 28. desember 2018 . Oppdatert: 9. juli 2021.