1. februar fikk vi en ny digitalrådgiver med på laget, nemlig Martin Åkra! Martin har en bachelor i digital markedsføring og er straks ferdig med en mastergrad i informasjonssystemer ved Høyskolen Kristiania.
AI og HubSpot
Utdanningen er rettet mot de som ønsker å utvikle seg som brobyggere mellom de tekniske mulighetene IT gir og forretningsbehov til bedrifter. Masteroppgaven til Martin handler om noe både han og vi i Markedspartner syns er veldig spennende – nemlig generativ AI, og hvordan dette kan påvirke kompetansen til ansatte fremover.
De siste tre årene har Martin jobbet i Amesto Marketing, som er et relativt ferskt inbound marketing byrå. Han begynte i utgangspunktet som tekstforfatter, men utforsket mye og var innom både performance og webutvikling før han kom over Hubspot som etter hvert ble hans “hjem” og fokusområde. Noe som jo passer midt i blinken for oss som også har HubSpot som hjem og fokusområde. Martin var med på mange HubSpot-implementeringer i tiden sin i Amesto Marketing, både som administrator på kundesiden, men også som rådgiver og konsulent. Han forklarer at det å ha vært innom flere områder i byrået har kommet godt med i implementeringsprosjektene, fordi mye av arbeidet gikk ut på å utvikle gode løsninger som forenklet samarbeidet mellom de ulike avdelingene.
Kjærlighet ved første blikk
Lederen for digitalavdelingen i Markedspartner, Anders Solli Hoff, hadde vært og snust litt på LinkedInprofilen til Martin en periode og sendte han en melding. Martin sier at han allerede hadde hørt om oss og hadde et godt inntrykk. Han syns det vi deler er inspirerende og at vi har bidratt med mye bra til HubSpot-samfunnet i Norge. Martin sier han ikke skal dra det så langt som «kjærlighet ved første blikk» (det syns jeg vi kan Martin), men at det fort ble tydelig at vi var en veldig god match.
Med en slik kjærlighetshistorie var selvfølgelig både vi og Martin glade da han takket ja til jobben som digitalrådgiver. Grunnen til at Martin falt for oss var det etablerte fagmiljøet han gjerne ville bli en del av, og det at vi tør å stirre den teknologiske utviklingen «rett i hvitøyet». Han sier han opplevde oss som fremoverlente og innovative, og at han fikk inntrykk at vi er opptatt av å være en god og relevant partner for kundene våre i mange år fremover. (Du smigrer oss Martin).
Verdi for kunden
Martin blir aktivt involvert i kundearbeid fra starten, noe han ser på som en fantastisk mulighet. Han tror også det kan bli litt utfordrende å kombinere den erfaringen han allerede har med den store basen metodikker og løsninger vi i Markedspartner bruker. Han legger til at det er så mye nytt og spennende i HubSpot for tiden at han må tenke seg om for å skille mellom «new shiny things» og de gullkornene som faktisk gir mest verdi for kundene. Som HubSpot-entusiast gleder han seg mest til å lære av kollegaer og se nye måter løse å problemstillinger i HubSpot på.
Aktiv matnørd
Martin bor på Billingstad i Asker med samboeren sin. De har bodd der noen år mens de begge har studert, men er begge opprinnelig fra Vestfoldområdet. På fritiden liker han å holde seg aktiv, enten på trening, i bakken på snowboard eller med fluestanga i hånda. Martin er også det han kaller en skikkelig matnørd og trives godt over kasserollene mens han utforsker nye kulinariske påfunn.
Velkommen til oss Martin!