Tom har en Bachelor of Business Administration fra BI og har jobbet i IT-bransjen i 30 år. Hans første jobb var å selge Windows 95, noe som gir litt perspektiv på hvor lenge det faktisk er siden har startet i bransjen. Tom har blant annet jobbet i nærmere 6 år med IoT-løsninger mot markeder i hele Europa, India og Sør-Afrika. Han har også jobbet flere år med forskjellige sikkerhetsprodukter. De siste årene har han jobbet med CX-produktene til MS Dynamics365, Oracle, SuperOffice og Lime. Han var også med på å bygge opp en CX/CRM-avdeling i Columbus på Dynamics365 på salgssiden, som ble «utsolgt» etter 2,5 år.
Komplett tilbud
Som Business Development Manager skal Tom ha fokus på utgående henvendelser og salg mot større, norske selskaper. Det var en headhunter som fant Tom for oss og mente bakgrunnen hans var perfekt for stillingen (og vi var enig). Heldigvis var Tom også enig og syns den nyetablerte stillingen hørtes spennende ut. Han sier vi virket som et fremoverlent selskap med dyktige ansatte. Hittil ser Tom ingen utfordringer med sin nye stilling og tror vi har et perfekt produkt- og tjenestetilbud. Markedspartner er kanskje den mest komplette leverandøren av kundereiser. De har hele spekteret fra CX-software med HubSpot til Front-end til innholdstjenester. Jeg gleder meg til go-to-market med et slik komplett tilbud, sier Tom fornøyd.
Fjord og fjære
Tom er 54 år og bor på Bygdøy. Han er skilt og har to barn på 21 og 23 år. Han har en båt liggende på KNS på Bygdøy, og på fritiden liker han å bruke tid ute på fjorden. Ellers er han glad i å gå turer, gå i fjellet og reise ut i verden og oppleve storbyer og andre kulturer. Tom har nylig kjøpt seg ny karbonhest og skal ta opp igjen syklingen. Han er usikker på om han skal sykle Birken igjen, men hvem vet når jeg kommer i gang igjen og konkurranseinstinktet våkner, sier Tom lurt.
Velkommen til oss Tom!