4 nye ansatte til Oslokontoret! Møt Thomas, Sandra, Kjersti og Daniela

Kjersti, Daniela, Sandra og Thomas

Nå som vi har flyttet inn i store, flotte lokaler i Egmonthuset i Nydalen er det er det en glede å ønske flere dyktige medarbeidere velkommen til vårt Oslo-kontor! Jeg har tatt en prat med våre nye ansatte: forretningsrådgiverne Kjersti og Thomas, innholdsprodusenten Daniela og digitalrådgiveren Sandra. Jeg har blant annet spurt dem om hvorfor de ville jobbe i MarkedsPartner og om de har noen spennende påskeplaner.

Thomas Gustavson, forretningsrådgiver 

Thomas kommer fra rollen som Senior Prosjektleder i BAS Kommunikasjon. Han har bred erfaring fra CRM, marketing, datadrevne kundereiser, rådgivning og prosjektledelse av store tekniske prosjekter. Han har tidligere jobbet som selvstendig konsulent, samt hatt roller i Bisnode Norge, Eniro Norge og Telenor.

Thomas har bred erfaring innen omnichannel marketing og marketing automation, alltid med relevant innhold, rett tidspunkt og rett mottaker i fokus.Han ble kontaktet av oss i Markedspartner med spørsmål om han kunne være interessert i en stilling hos oss. Heldigvis for oss svarte Thomas ja!

«Grunnen til at jeg takket ja til jobben var ryddig og god oppfølging, samt åpen og god dialog», forteller Thomas.

Det var ikke minst muligheten til å jobbe i et bredere strategisk perspektiv med muligheter til å øke samhandling mellom marketing, salg og service som en gylden treenighet, som ble utslagsgivende for hans avgjørelse om å takke ja til stillingen. På spørsmål om hva som blir hans største utfordring svarer han at det blir å lære mest mulig om funksjoner og muligheter i f.eks Hubspot, og samtidig bevare et overordnet strategisk fokus. 

«Jeg gleder meg til å bli kjent med alle folka i Markedspartner, flere fysiske møter og workshops. Selv om digitale møter fungerer fint, ser jeg frem til at både fysiske og digitale møter er reelle muligheter».

Thomas liker å møte folk og trives bedre i interaksjon med andre ansikt til ansikt istedenfor på en skjerm. Siden det nærmer seg påske, avslutter jeg min lille prat med Thomas med å spørre om han skal noe gøy i påsken. 

"Javisst, påsken blir nok både gøy og hektisk. Vi er 10 fotballtrenere som skal reise på treningsleir med 42 spillere til Spania. De siste påskedagene vil hele familien tilbringe i nærområdet sammen med øvrig familie og venner, og forhåpentligvis få noe tid i alpinbakken eller på sykkelturer." 

Sandra Benrud, digitalrådgiver

Sandra hadde lenge hatt et ønske om å jobbe i byrå for å samarbeide tett med flinke folk. Da hun fikk tips av en tidligere klassekamerat om at Markedspartner var på jakt etter flere lagmedlemmer, søkte hun med en gang! Gleden var stor da hun ble tilbudt jobben. Sandra tror hennes største utfordring blir å sette seg inn i konsulenttilværelsen og de komplekse områdene kundene våre jobber med.  

«Av de prosjektene jeg er koblet på så langt, er det et veldig stort spenn i industrier», sier hun.

Når jeg spør hva hun gleder seg mest til sier hun at det er all kompetansen på huset. 


 "Jeg gleder meg kanskje mest til å få jobbe sammen med så mange dyktige folk i team og lære av dem. I tillegg har jeg fått inntrykk av at det er mye fokus på det sosiale her, og det gleder jeg meg også til å ta del i. Heldigvis har førsteinntrykket vist seg å stemme så langt!"

Sandra får også spørsmål om påskeplanene sine, hun svarer fornøyd at hun endelig skal ta turen til familiehytta på fjellet igjen. Hun syns påsken er litt i seneste laget i år så hun er ikke helt i modus for ski og snø, men gøy blir det uansett!

Kjersti Brotke, forretningsrådgiver 

I denne runden med ansettelser har vi vært så heldig at vi ikke bare har fått én, men to, forretningsrådgivere på laget! Jeg tok meg en liten prat med Kjersti for å høre hvordan hun endte opp hos oss. Kjersti sier at hovedgrunnen til at hun valgte å takke ja til jobben som forretningsrådgiver i Markedspartner var det sterke fagmiljøet. 

"Det er inspirerende å jobbe sammen med kollegaer som besitter så mye kompetanse og erfaring. Her får jeg virkelig se Inbound marketing-filosofien brukt i praksis. Den tar utgangspunkt i at dersom kunden lykkes, så lykkes vi. Jeg synes det er givende å jobbe for å tilføre verdi. "

Kjersti er dreven i jobben sin og på spørsmål om hva hennes største utfordring blir, svarer hun: Jeg har ikke jobbet på konsulentsiden tidligere, men jeg har lang erfaring fra blant annet bruk av marketing automation og HubSpot og forbedring av datakvalitet og kundereiser. Jeg gleder meg til å benytte erfaringen min inn i ny rolle. 

Kjersti har en Bachelor i markedskommunikasjon, samt en mastermodul i ledelse fra BI. Hun kommer fra et internasjonalt selskap i sikkerhetsbransjen, hvor hun jobbet som markedssjef.

Hun gleder meg masse til å bli bedre kjent med kunder og kollegaer, til spennende og gode samarbeid og selvfølgelig å jobbe i favorittsystemet sitt: HubSpot! Påskeplanene har hun også klare, det blir forhåpentligvis noen fine og varme dager på sjøen med familien. Stort påskeegg blir det uansett!

Daniela Dahle, innholdsprodusent 

Daniela har en bachelor i internasjonal kommunikasjon fra Høyskolen i Østfold og fullfører nå en master i medieutvikling (medier og kommunikasjon) på OsloMet. Hun har lang erfaring innen kundeservice, og har nylig jobbet som CCM (content & community manager) der hun også drev med oversetting.

HR-avdelingen vår tok kontakt med Daniela en fin desemberdag og fortalte om muligheten. Daniela hadde hørt om Markedspartner fra før og tenkte at det absolutt kunne være aktuelt med en jobb, hun måtte bare bli ferdig med studiene først. Etter en prat med både HR og daglig leder falt brikkene på plass, og Daniela ble sikker på at Markedspartner var et sted hun ville passe inn, både profesjonelt og sosialt. Hun ser allikevel for seg noen utfordringer, blant annet den bratte læringskurven og det å sette seg godt nok inn i hver enkelt kundeprofil. 

"Jeg er opptatt av å levere et sluttprodukt av høy kvalitet. Jo mer man forstår, jo tydeligere blir kommunikasjonen – og det er jo akkurat det man vil som innholdsprodusent."

Daniela gleder seg til å lære masse nytt og utvikle seg videre med mennesker som ønsker det samme. Her syns hun Markedspartner skiller seg positivt ut mengden.  

Jeg må jo stille påskespørsmålet til Daniela også, da ler hun litt og svarer: «Litt kos med familien, og en hel del masteroppgaveskriving. Hurra!» 

Helene Nissen Woie's photo

Av: Helene Nissen Woie

Helene er digital innholdsspesialist i Markedspartner. Hun kommer fra en rolle som innholdsprodusent og tekstforfatter. Hun har en spennende faglig bakgrunn med studier både ved Norges Kreative Høyskole (tekstforfatter) og en bachelor i Interaktivt design fra Høyskolen Kristiania. I bagasjen har hun har også med seg studier i norsk grammatikk.