HubSpot-nyheter fra september

HubSpot-nyheter

Høsten har gjort sitt inntog og for oss HubSpot-nerder betyr det Inbound-konferansen i Boston. Der lanserte HubSpot over 200 nyheter og her skal jeg oppsummere mine favoritter!

1. HubSpot Breeze

Den aller største nyheten i år er HubSpot Breeze. Løsningen inkluderer Breeze Copilot for å assistere med oppgaver, Breeze Agents for å automatisere arbeid, Breeze-funksjoner integrert på tvers av Smart CRM og Huber, pluss Breeze-intelligens for å berike dataene dine.

Les også: HubSpot introduserer Breeze - tidligere kjent som HubSpot AI

2. Alt samlet på et arbeidssted for selgere i HubSpot

Nå er Prospecting Workspace utvidet til å støtte hele salgsprosessen, så du følge dealsene dine og hele salgsprossen i et og samme verktøy. På lik linje med Help Desk som samler alt en kundeservicemedarbeider jobber med, samler Sales Workspace alt en selger jobber med. Det gir færre klikk, mindre å huske på og kun et sted å forholde seg til.

Sales workspace

 

En av mine favoritter er task-køen som dukker opp i venstre kolonne:

Sales workspace 2

* Tilgjengelig for Sales professional-lisens eller høyere.

3. Skru av e-postvarslinger fra HubSpot – uten å lete deg i hjel!

HubSpot har kommet med en nyhet som lar deg endre preferansene dine for e-postvarslinger fra HubSpot. Det gjør at du slipper å gå inn i HubSpot for å lete deg frem til enten stedet hvor varslingen blir trigget, eller for å endre preferanser under innstillinger. Smidig løsning på en liten ting, men som ofte kan skape stor frustrasjon.

E-postvarslinger 1 E-postvarslinger 2

* Tilgjengelig for alle lisenser.

Mer kontroll på datoer i HubSpot

Det har kommet noen oppdateringer som gjør det enklere å ha kontroller på datoer i HubSpot.

4. Datotidslinje

En fin nyhet er at du kan nå lage en tidslinje mellom to datofelter. For eksempel create date og close date på en deal. Det gir en mer visuell fremstilling av hvor man er i prosessen.

Datotidslinje

* Tilgjengelig for alle lisenser.

5. Nye dato-kalkuleringsfelter

En av mine favoritter fra september! Denne lar deg lage properties som viser tid siden noe, eller tid gjenstående til noe. Det kan du bruke til å filtrere ut hvor lenge det er siden noe har skjedd, eller hvor lang tid det er igjen før noe skjer. For eksempel hvor lang tid er det mellom create date og close date på en deal. Eller hvor lang tid er det igjen til renewal date på en deal.

Create Time Since and Time Until properties

* Tilgjengelig for alle Pro-lisenser eller høyere.

6. Nye dataobjekter ut av boksen!

Nå har HubSpot et bibliotek av objekter mange portaler har etterspurt. For eksempel timeavtaler, services og flere andre ting. Dette biblioteket kan gjøre at custom objects ikke er nødvendig og du slipper tungvinte work arounds. Kommer ferdig-konfigurert med noen properties og accociations.

Se en presentasjon av løsningen her.

OBS: Vi anbefaler at man er forsiktig med å lage nye objekter i portalen før man vet helt sikkert hva det innebærer.

* Tilgjengelig for alle lisenser, men noen av malene kan være låst for Professional eller Enterprise.

7. Assosieringsmerker kan nå gjøres obligatoriske

Nå kan man kreve at brukerne legger inn såkalt associations label når man knytter objekter sammen. Det er veldig nyttig for å forstå hvordan disse henger sammen.

Assosieringsmerker

* Tilgjengelig for Professional eller høyere.

Vil du vite mer om Breeze?

Det var det for denne gang, vi sees neste gang med oppdateringene og nyhetene fra oktober. Dette var bare et kjapt sammendrag av de nyhetene jeg syns var mest spennende, men hvis du vil vite mer om Breeze anbefaler jeg å se opptak av webinaret vi hadde i slutten av september. Der går vår markedsjef og leder for digitalrådgivere nøye gjennom alle AI-nyhetene og hvordan du kan bruke de! 👇

Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen's photo

Av: Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen

Tom Kristian jobber som digitalrådgiver Markedspartner. I den rollen jobber han mye i HubSpot, er HubSpot Certified Trainer, og har gjennomført flere titalls opplæringer for ulike kunder. Samtidig har Tom Kristian ofte et prosjektlederansvar på de kundeprosjekter han er en del av. Tom Kristian har fullført en mastergrad i markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania i Oslo og en bachelorgrad i markedsføring og salgsledelse fra samme skole. Der er han ofte innom som både gjesteforeleser og studentmentor.