HubSpot-nyheter fra oktober

oktober

Oktober har vært en spennende måned for HubSpot-brukere, med flere nye funksjoner og oppdateringer som kan gjøre hverdagen enklere for support-team, markedsførere og salgsavdelinger. Her er en oppsummering av de mest interessante nyhetene fra HubSpot denne måneden.

 

1. Skill-based ticket routing for livechat

Nå kan livechats i HubSpot Helpdesk routes basert på agentenes ferdigheter. Dette er gode nyheter for bedrifter som ønsker å sikre at kundene raskt blir koblet til riktig agent. Med skill-based routing blir kundeservice mer effektiv, spesielt for selskaper som håndterer komplekse spørsmål hvor spesifikk kompetanse er nødvendig.

* Tilgjengelig for Service Enterprise-brukere.

2. Oppdatert chat-widget

HubSpot har gitt chat-widgeten sin en oppfriskning, som gir et mer moderne og brukervennlig utseende. Det nye designet er tilgjengelig for alle lisenser.

3. Ticket splitting i Help Desk

Ticket splitting er en funksjon som lar deg dele en eksisterende Ticket i flere nye Tickets, noe som er praktisk når en kunde re-åpner en sak med ny forespørsel eller har flere henvendelser i én henvendelse. Dette kan gjøre håndtering av forespørsler langt mer oversiktlig og effektivt. Per nå er funksjonen tilgjengelig for e-post- og skjema-henvendelser, og kan brukes av Service Pro+-kunder.

4. Registrering til Teams-webinarer via Workflows

For bedrifter som bruker Teams til webinarer, er det nå mulig å automatisere påmeldingsprosessen direkte i HubSpot. Tidligere måtte man eksportere deltakerlister fra Teams til HubSpot manuelt. Nå kan du bruke HubSpot-skjemaer eller Workflows for å melde på deltakere direkte. Dette sparer tid og gjør det enklere å holde oversikt. Denne funksjonen er tilgjengelig for Pro+-brukere som har Teams integrert med HubSpot.

5. Ukentlige e-poster med produktoppdateringer

Er du Super Admin i HubSpot? Nå kan du abonnere på ukentlige e-poster som gir en oppsummering av nye produktoppdateringer. Selv om vi selvfølgelig håper at dere fortsatt vil følge med på disse innleggene for å få nyhetene på norsk med våre perspektiver, er denne funksjonen en god måte å holde seg oppdatert på. Prøv den ut hvis du vil få siste nytt rett i innboksen!

6. Kommende funksjon: Revenue Analytics i Customer/Deal Journey

HubSpot jobber med en ny funksjon for inntektsanalyse i Customer/Deal Journey Analytics, noe som vil være spesielt nyttig for bedrifter som har behov for mer detaljert innsikt i inntektsstrømmer. Mange bedrifter har dealer med store beløp, men hvor inntektene fordeles over tid, og det kan være utfordrende å bygge gode rapporter på dette. Markedspartner har blitt lovet en tidlig private beta i november, og vi ser fram til å teste denne funksjonen!

Det var nyhetene for oktober. Vi ses neste måned for flere HubSpot-nyheter!

 

 

Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen's photo

Av: Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen

Tom Kristian jobber som digitalrådgiver Markedspartner. I den rollen jobber han mye i HubSpot, er HubSpot Certified Trainer, og har gjennomført flere titalls opplæringer for ulike kunder. Samtidig har Tom Kristian ofte et prosjektlederansvar på de kundeprosjekter han er en del av. Tom Kristian har fullført en mastergrad i markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania i Oslo og en bachelorgrad i markedsføring og salgsledelse fra samme skole. Der er han ofte innom som både gjesteforeleser og studentmentor.