Tre HubSpot-nyheter fra desember

hva er nytt i desember?

Det var litt færre nyheter i desember enn de andre månedene, men HubSpot kommer alltid med noe! Her er tre nyheter fra desember jeg syns var ekstra spennende.  

1. Nå er det enklere å filtrere brukerne dine

Nå kan du legge til skreddersydde felter for brukere og opprette et ledelseshierarki. Denne oppdateringen er fin for å bygge en mer granulert filtrering av brukere.  

Et enkelt eksempel kan være en custom property for «har førerkort» med ja/nei som alternativ. Da kan du enkelt filtrere ut hvilke brukere (ansatte) som har førerkort og ikke. Du må være forsiktig med å lagre sensitive opplysninger i CRM så dette var kun et enkelt eksempel for å forklare mulighetene.   

Management hiarchy lar deg sette hvem som er lederen til brukere i CRM som gir en god støtte for å ha kontroll på hiearki. Dette lar deg filtrere ut brukere basert på hvilken leder de har. Ettersom user-objektet er tilgjengelig i reports kan man lage rapporter på både disse skreddersydde feltene og hiarkiet. 

Spennende mulighet for gode rapporter på dine brukere i HubSpot!  

5dee1f5b-a636-401e-aa2a-ced28235d4d0

Hvorfor er dette viktig? 

Du kan knytte data om ansatte til brukeren de har i HubSpot. Dette kan gi bedre rapportering og flere triggere for å bygge automasjon på. Enda lettere å bygge HubSpot tilpasset din bedrift. 

* Tilgjengelig for Sales og Service Enterprise

2. Det er nå mulig å skaffe HubSpot-telefonnumre i flere land!

Nye regioner: 

  • Norden: Norge, Sverige, Danmark og Island 
  • Japan 
  • Frankrike  

Endelig kan du ringe med norskt nummer rett fra HubSpot! Frem til nå har vi måttet bygge skreddersydde integrasjoner for nordiske kunder som ønsket å ringe eller motta samtaler i HubSpot, fordi HubSpot frem til nå ikke har støttet nordiske nummere.  

For å få støtte for nordiske nummere må du sende inn en søknad til HubSpot slik at de kan fasilitere løsningen i tråd med de lokale kravene i det aktuelle landet. En søknad kan ta 2-4 uker. Etter det kan du bruke ditt norske nummere til å ringe fra HubSpot.  

Hvorfor er dette viktig? 

For nordiske selskaper har man lenget savnet muligheten for å bruke nordiske nummere "ut av boksen" i HubSpot. Med denne muligheten kan man måtte slippe integrasjoner med andre systemer som tilbyr dette.

Slik fungerer det: 

Du kan delta i den private betaen ved å følge HubSpots instruksjoner under "product updates" i din portal. Der finner du en instruks på hvordam sende inn nødvendige dokumenter og opprette telefonnummeret ditt. 

* Tilgjengelig for Starter, Professional eller Enterprise plattform. Eller Sales og Service starter og oppover.  

3. Fremhev data visuelt 

Du kan nå legge til betinget formatering i tabeller du lager i HubSpot Reports. Dette gjør det mulig å fremheve data visuelt. For eksempel kan du legge på en fargekode om at lav er grønn, medium er gul og høy er rød.   

Det er mulig å styre dette manuelt med minimum og maximum-verdier, eller la HubSpot sette dette automatisk basert på dataen tilgjengelig.  

ad6fa8c4-f489-49aa-b901-8217fef337fc

Hvorfor er dette viktig? 

Med betinget formatering kan du gjøre dataen din mer lesbar og lettere å forstå raskt. Jeg syntes også at rapportene du bruker dette på, rett og slett blir finere å se på med disse kontrastene. 

* Tilgjengelig for Professional og oppover.  

Følg med neste måned for oppdateringer fra januar! 

Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen's photo

Av: Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen

Tom Kristian jobber som digitalrådgiver Markedspartner. I den rollen jobber han mye i HubSpot, er HubSpot Certified Trainer, og har gjennomført flere titalls opplæringer for ulike kunder. Samtidig har Tom Kristian ofte et prosjektlederansvar på de kundeprosjekter han er en del av. Tom Kristian har fullført en mastergrad i markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania i Oslo og en bachelorgrad i markedsføring og salgsledelse fra samme skole. Der er han ofte innom som både gjesteforeleser og studentmentor.