De mest leste blogginnleggene på Inboundbloggen i 2023

De mest leste blogginnleggene på Inboundbloggen i 2023

Jeg har samlet opp de 10 innleggene som hadde flest lesere på Inboundbloggen i 2023. Er det noen du har gått glipp av? Et du likte spesielt godt og vil lese på nytt igjen kanskje?  

Meld deg på gratis digital konferanse: Kundereisedagen 2024

 

1. Forstår du den viktige forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen? 

Dette er et tema som engasjerer oss i Markedspartner stort, så det er ekstra gøy å se at det også gjelder leserne våre. Temaet dere likte best i 2023 var nemlig forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen. Det er fort gjort å blande disse begrepene. Det er en lett, men dyr feil å gjøre. I denne artikkelen gir vår senior forretningsrådgiver, Hans, deg noen mentale knagger du kan bruke når du jobber med kundereiser, som du kan omsette til tiltak som vil øke lønnsomheten. 

2. Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kjøpsreisen 

Se på det du! Kjøpsreisen på andreplass også. Det varmer et kundereisefokusert byrå sitt hjerte å se. Kjøpsreisen er den reisen en kunde går gjennom fra han eller hun erkjenner et problem eller en utfordring, frem til et kjøp. Det viktig at du har innhold som støtter kundene i alle fasene av denne reisen. I dette blogginnlegget kommer vår innholdsrådgiver Siri med nyttige tips til hvordan du kan lage innhold som er tilpasset de ulike fasene en potensiell kunde går gjennom (fra erkjennelse til beslutning).  

3. 5 enkle fremgangsmåter i Canva som styrker innholdet ditt 

Vi elsker Canva – og det gjør tydeligvis dere også! Canva er et kraftfullt verktøy som er lett å bruke. I dette blogginnlegget kommer vår innholdsprodusent Daniela med 5 enkle tips til hvordan du kan få mest mulig nytte og utbytte av verktøyet. Sjekklisten passer både for deg som har jobbet litt i Canva og for deg som er nysgjerrig og har lyst til å teste det for første gang. lek deg rundt på plattformen, test ut funksjonene og bruk tipsene til å skape engasjerende og unikt innhold for bedriften. 

4. Har du oversikt over trendene innen markedsføring? 

Det har vår digitalrådgiver Sandra (og HubSpot)😎. Hvert år gjør HubSpot en undersøkelse for å avdekke årets markedsføringstrender, i 2023 samlet de inn data fra over 1600 B2B og B2C-markedsførere verden rundt. I dette blogginnlegget gikk Sandta gjennom de viktigste funnene fra rapporten så du enkelt kunne få oversikt over årets viktigste trender. Og det var det mange av leserne våre som likte. Notert! Hva blir årets trender, tro? 

5. AI i betalt søk: en game changer 

Ikke veldig overraskende er AI på lista over fjorårets mest populære temaer. AI har gjort det mulig å ha en mer effektiv og målrettet tilnærming til betalt søk, med blant annet smarte algoritmer og maskinlæring, og det er mange flere spennende muligheter i horisonten. I dette blogginnlegget ser performance-konsulent Mia nærmere på hvordan AI har påvirket betalt søk, og utforsker noen spennende spådommer for fremtiden. Vi kan love dere mer AI på bloggen i 2024!  

6. De beste markedsførerne spiller på følelser 

Vi var på Inboundkonferansen til HubSpot i Boston og der var markedssjefen vår Knut Arild så heldig å få møte Nancy Harhut. Hun ga noen tips til hvordan du kan oppnå mer respons fra kunder og prospekter ved å snakke til den følelsstyrte delen av hjernen. Sånt blir det blogginnlegg av! Og dere likte det også, så det er fint. Mer følelser i 2024.  

7. Content marketing: 5 kjennetegn på kvalitetsinnhold 

Stadig flere markedsførere og bedriftsledere innser at kvalitetsinnhold er et bærende element i markedsføringen. Skal du få full nytte av content marketing er det fem kjennetegn på kvalitetsinnhold du bør kunne. De delte innholdsprodusent Daniela med dere i januar 2023 – og de er like aktuelle nå. Ta en titt da vel. 

8. E-poststrategier som øker konvertering 

Vi kommer ikke unna en topp 10 liste uten noe e-postrelatert. På Inbound 2023 delte e-postmarkedsførings-guru Jay Schwedelson sine beste tips til hvilke e-posttrender markedsførere bør inkludere i strategien sin. Jeg så litt nærmere på tipsene han delte og valgte ut noen vi har tenkt å teste selv, kanskje noen av dere også testet? Det blir mer e-poststrategier i 2024! PS: Jay Schwedelson kommer på Kundereisedagen 2024!  

9. Tips til hvordan du kan lykkes med dine e-postutsendelser 

Snakker om e-post så får den jammen meg nest siste plassen på topplista! «Alle» driver med e-postmarkedsføring, men langt ifra alle får de resultatene de ønsker. Det kan være vanskelig å skille seg ut – på den riktige måten. Å skulle trenge seg gjennom spamfilter, og samtidig få mottakeren til å åpne e-posten er ikke alltid like lett. Så hva skal egentlig til? I denne artikkelen gir digitalrådgiver Tom Kristian deg noen konkrete tips til hvordan du kan forbedre dine e-poster! Har du lest den?  

10. Hva er performance marketing? 

 Sist, men absolutt ikke minst – hva er egentlig performance marketing? Det lurte dere på i 2023. I Markedspartner har vi en egen performance-avdeling så vi er heldigvis fullt rustet til å kunne gi dere svaret. For å qoute vår performance-konsulent Vilde: Performance marketing, eller resultatbasert markedsføring, er en form for digital annonsering hvor aktivitetene baserer seg på løpende måling og analyse, både via automatiske algoritmer og løpende optimalisering. Sjekk ut resten av blogginnlegget hvis dette høres interessant ut for deg og din bedrift.  

Det var oppsummering av 2023! Håper dere lærte noe nytt og er klare for å ta fatt på 2024 med nye verktøy i hatten, sømløse kundereiser og høy konverteringsrate på e-post. Vi blogger jevnlig om mange ulike temaer her på Inboundbloggen, så det er bare å abbonere hvis du ønsker å følge med.  

PS: Vi blogger også på Digitalleder og på HubSpotbloggen!  

 

Helene Nissen Woie's photo

Av: Helene Nissen Woie

Helene er digital innholdsspesialist i Markedspartner. Helene kommer fra en rolle som Innholdsprodusent og freelance tekstforfatter. Hun har en spennende faglig bakgrunn med studier både ved Norges Kreative Høyskole (tekstforfatter) og en bachelor i Interaktivt design fra Høyskolen Kristiania. I bagasjen har hun har også med seg studier i norsk grammatikk.