Visste du at du kan markedsføre bedriften din helt gratis i Google? Ved å benytte deg av Google Min Bedrift, tidligere kjent som Google Steder, kan du enkelt fortelle folk om dine åpningstider, gi en enkel vei til ditt nettsted eller la folk ringe deg direkte fra Google-resultat. Tjenesten bringer utelukkende med seg fordeler i form av trafikk, leads og kunder - og det beste: det er helt gratis.
Gå til https://www.google.no/business.
Google ser konstant etter måter å forbedre sine lokale søk på, derfor må du helt enkelt gjøre krav på din bedrift. Deretter kan bedriften din vises i søk og i Google Maps for lokale søk.
Tenk at du søker på «pizzarestaurant Grünerløkka». Søkeresultatet i Google viser tre restauranter i en fremhevet listevisning under kartet med utvidet informasjon, som skiller seg fra de øvrige resultatene på førstesiden:
Trykker jeg på det øverste treffet, som også har best vurdering, Villa Paradiso Grünerløkka, kommer jeg inn på en informasjonsside om denne pizzarestauranten. Her vises åpningstid, adresse, telefonnummer, kart, link til nettside og ikke minst kundeomtaler og bilder fra besøkende. Denne informajsonen kan være avgjørende for om en person velger å spise eller bestille fra nettopp denne restauranten.
Google Min bedrift er fordelaktig for alle typer bedrifter, enten de har en besøksadresse eller ikke. Et annet eksempel er fra søket «pr byrå oslo».
Trykker jeg videre på Trigger AS, sendes jeg igjen til en informasjonsside om bedriften.
HubSpot: Free Advertising on Google
Vekstoppskrifter: Slik øker du trafikken til firmabloggen din ved hjelp av Google AMP
Vekstoppskrifter: Generer flere leads ved å mobiltilpasse Google AdWords-annonsene dine
Vekstoppskrifter: YouTube SEO: Hvordan få videoen synlig på Google søk