Tore Berntsen (t.v.) startet i dag 1. juni som ny daglig leder i MarkedsPartner. Han kommer fra stillingen som daglig leder for EVRY Consulting AS Østfold og overtar roret etter Stig Hammer, som går over i rollen som faglig leder innen strategisk rådgivning.
Mål om å bli Norges ledende inbound marketing-byrå
- Vi har ambisjoner om å bli den ledende norske tjenesteleverandøren av inbound marketing. Det er her vi vil vokse, selv om vi fortsetter å tilby tjenester innen våre kjerneområder som er digital markedsstrategi og web, sier Tore.
Med 10 års erfaring innen salg og implementering av CRM-systemer, ser han et stort potensiale for hvordan marketing automation (MA), og da spesielt HubSpot, kan dekke gapet mellom salg og markedsføring:
- Det som pirret meg til å gå fra en tradisjonell CRM-verden til å jobbe i et byrå som satser på digital markedsføring og inbound marketing var å kunne ta en posisjon på det jeg tror vil bli fremtidens måte å selge på. Innen CRM har man alltid vært opptatt av å sette opp salgsprosesser uten å ta hensyn til at kundens kjøpsprosess ser helt annerledes ut.
- CRM er på mange måter et rapporteringsverktøy for oppnådd salg. Et grunnlag for utbetaling av bonus til selgerne. Marketing Automation retter fokuset på aktivitetene vi gjør for å modne leads inntil de kan kontaktes av en selger, og gir salgsavdelingen mye bedre leads å jobbe med, så man ikke kaster bort tiden sin på å fore døde hester. Dagens CRM-systemer klarer ikke å levere på dette området og det setter oss i en unik posisjon hvor vi kan tilføre bedrifter mye verdi, avslutter Tore.