Skaler omtanke og personifisering med inbound marketing

 

Var besteforeldrene dine flinkere med kundene enn deg? Antakelig. I hvert fall hvis vi skal ta sosiale medier- og forretningsmannen Gary Vaynerchuk på ordet.

Bestefaren din, som var skomaker, husket alle kundene sine. Han visste ikke bare hvilke sko herr Andersen foretrakk å bruke på jobb, eller at han kom til å kjøpe et nytt par allerede etter 4 måneder. Han kjente kundene sine på en måte som ingen CRM system kan replikere.

Personifisering i markedsføringen

Vår digitaliserte og effektiviserte hverdag påvirker hvordan vi håndterer kundene våre. Vi segmenterer og personifiserer kommunikasjon, men vi er mye mindre personlige. Vi bryr oss om kundetilfredshet, men ikke om hvordan kunden egentlig har det. De færreste lykkes med å skape dialog på sosiale medier. Det er monolog og distribusjon av budskap. Og attpåtil får de skryt for det!

Inbound marketing

For første gang i historien finnes det plattformer som gir virksomheter mulighet til å skalere personlighet og omtanke. Vi kaller det inbound marketing. De virksomhetene som ikke bare forstår dette, men også er beredt til å stå distansen er vinnerne av de nye mediene, og kundenes lommebøker.

Last ned gratis e-bok:  Skap resultater med inbound marketing

Tønnes Sannem Heian's photo

Av: Tønnes Sannem Heian

Tønnes Sannem Heian er daglig leder i Markedspartner. Han har bakgrunn som forretningsrådgiver og har omfattende erfaring fra strategi, markedsføring og webprosjekter fra en rekke bransjer.