Med 110 utviklerteam og oppdateringer hver eneste dag, er HubSpot en svært dynamisk plattform. 2018/19 har imidlertid vært et S-år* for HubSpot, som har jobbet mye med å forbedre eksisterende grunnfunksjonalitet, hurtighet og brukervennlighet, men de kunne likevel by på nyheter på årets INBOUND-konferanse som samlet over 26 000 i Boston forrige uke. Her får du de viktigste oppdateringene fra deres Marketing, Sales og Service Hub!
*S-år er et uttrykk som stammer fra Apple sine produktlanseringer i de årene hvor de lanserer telefoner med nytt design, og forbedret men ikke ny funksjonalitet.
Dette blogginnlegget oppsummerer den nye funksjonaliteten som HubSpot lanserte på INBOUND-konferansen forrige uke. Foretrekker du å se video, ta en kikk på SVP of Product, Christopher O'Donnell's presentasjon her:
PS: Se vår online guide til HubSpot her!
Duplikater (når samme person eller bedrift har flere kontoer i CRM) er en kilde til frustrasjon. Kontakter kan få samme e-post flere ganger. Det kan skape forvirring internt når flere selgere jobber mot samme person i CRM. HubSpot har lansert et verktøy som bruker maskinlæring for å finne duplikater.
Tilgjengelig for Professional og Enterprise (sjekk funksjonaliteten i din egen portal her).
Du kan nå promotere Facebook-innlegg direkte i HubSpot-portalen. Velg et innlegg som gjør det bra organisk, legg litt penger i det, og se rekkevidden din vokse.
Tilgjengelig i beta for Marketing Hub Professional og Enterprise (meld din interesse for beta-tilgang her)
Lag Facebook Lead Ads direkte i HubSpot-portalen.
Tilgjengelig for alle HubSpot-brukere (les mer).
Rapportering fra sosiale medier var før begrenset til de postene man publiserte direkte fra HubSpot. Nå får du rapportering fra alle dine kontoer på Facebook, Instagram, Twitter eller LinkedIn, uansett om du har postet via disse appene eller via HubSpot. Dataene viser aktivitet siste 60 dager.
Tilgjengelig for Marketing Hub Professional og Enterprise (les mer her).
HubSpot har en innebygget kunnskapsdatabase hvor du kan publisere artikler som svarer på ofte stilte spørsmål, som en del av din kundeservicestrategi. Nå kan du begrense tilgangen til utvalgte artikler basert på HubSpot-lister.
Tilgjengelig for Service Hub Professional (les mer her).
Du kan nå lage arbeidsflyter (workflows) som automatiserer henvendelser eller tiltak ovefor kunder basert på deres tilbakemeldinger på NPS-undersøkelser (les mer om konseptet her). I eksempelet på bildet ser vi tre scenarier:
Tilgjengelig i Service Hub Professional og Enterprise (les mer her).
Internhygienisk oppdatering som gjør det enklere å holde styr på alle workflows i mapper. (Vi har i vår egen HubSpot-konto i underkant av 100 workflows, så dette vil gjøre alt mye mer oversiktlig).
Tilgjengelig for Professional og Enerprise (les mer her).
HubSpot har redesignet kontaktkortet i CRM til å gi deg som bruker mer kontekst. Desto bedre, kontaktkortet laster betydelig raskere, så dette er en oppdatering som er spesielt merkbar for selgerne som jobber i CRM til daglig.
Tilgjengelig for alle HubSpot-portaler (les mer her).
HubSpot jobber konstant med å forbedre brukeropplevelsen i plattformen. De siste oppdateringene i Sales Hub har bidratt til å fjerne friksjon så selgere kan jobbe raskere. Her er noen av oppdateringene:
Den nye markedsplassen for applikasjoner som er integrert med HubSpot er mer intuitiv og innholdsrik enn før, med over 300 apper. Via markedsplassen kan du se demovideoer samt detaljert informasjon om pris- og bruksvilkår.
Tilgjengelig for alle HubSpot-brukere (besøk markedsplassen her).
Som markedsdirektør kan du nå vise ledergruppen eller styret rapporter som viser hvor resultatene kommer fra. Hvilke kampanjer, e-poster eller sosiale medie-kampanjer har generert hva?
Snart tilgjengelig i beta for Marketing Hub Enterprise.
Du kan nå kommunisere med kunder og kontakter i Facebook Messenger direkte fra HubSpot sitt grensesnitt i Conversations.
Klikk her for tilgang til beta.
Definer tidsvinduer hvor dine chatbots automatisk deaktiveres dersom du har medarbeidere som er tilgjengelige for live chat. Chatboten vil ta over når dine ansatte har tatt kvelden eller helga.
Tilgjengelig for alle HubSpot-brukere (les mer her).
Måten vi mennesker kommuniserer på forandrer seg hele tiden. Det er et faktum vi kan ignorere eller tilpasse oss. Service Hub hjelper deg med å møte disse endringene. Skjemaer blir nå tilgjengelig i innboksen i Conversations, noe som som gjør det enkelt å administrere og skalere service mens virksomheten vokser. Du vil også se nye, tidsbesparende automatiseringsalternativer på tvers av tickets og workflows. Til slutt har samarbeid internt hos ditt kundeserviceteam blitt enklere med mulighet for interne kommentarer på tickets.
Tilgjengelig for alle HubSpot-brukere, med unntak av ticket automation, som kun er tilgjengelig for brukere med Service Hub Professional eller Enterprise-lisens (les mer).
Mange visittkort blir glemt, og eksisterer kun i analog form i en skuff eller en pc-veske. Nå kan du scanne visittkort og lese dem direkte inn i ditt CRM via mobilen din, enten du har Android eller iOS.
Tilgjengelig for alle HubSpot-brukere (les mer her).
Planlagte oppdateringer for Sales Hub Professional:
PS: Prisen på Sales Hub Professional vil fra 1. november 2019 være $500/mnd. med fem brukere inkludert, og $100/mnd. for hver ekstra bruker.
Planlagte oppdateringer for Marketing Hub Starter:
PS: Per 1. november 2019 vil prisen på Marketing Hub Starter være $50/mnd med 1000 kontakter inkludert. Prisen for ytterligere 1000 kontakter starter på $50/mnd.
Har du kjøpt Marketing Hub Starter eller Sales Hub Professional før 1. november 2019, vil du få tilgang til ny funksjonalitet når den lanseres, uten endring i prisen.
E-postmarkedsføring og annonseadministrasjon er nå tilgjengelig som gratisverktøy i HubSpot CRM. Du får:
Nye oppdateringer legges fortløpende ut på hubspot.com/new