Benytt Svarassistent i Facebook Messenger for å øke engasjementet til de som besøker Facebook-siden din. I denne oppskriften viser jeg hvordan du setter det opp.
Tilgang til bedriftens Facebook-side.
I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du skrur på følgende funksjoner på Svarassistent i Facebook Messenger:
Disse passer når du ønsker å øke engasjement med målgruppen din på Facebook. Utnytt muligheten til å kommunisere idet vedkommende ønsker kontakt med deg ved å lede de videre og øke engasjementet til mottakeren.
Benytt funksjonen til å
Velg Svartid for å sette en forventning til når brukeren kan få et svar. Trykk på Endre og velg mellom å sette at du svarer vanligvis fra med en gang, i løpet av noen minutter, innen en time, innen et par timer eller innen en dag. Du kan også la Facebook bestemme dette ut ifra statistikken på responstiden din.
Sett personlig preg på teksten ved å benytte navnet til de som skriver til deg. Det gjør du ved å trykke på linken under feltet du skriver hvor det står Legg til persontilpasning. Velg alternativet som passer deg: Personens fornavn, Personens etternavn eller Personens fulle navn.
Besvarer du 90 % av meldingene med et gjennomsnitt på 15 minutter mottar du merket God respons på meldinger som vises når besøkende går inn på Facebook-siden din. Det oppfordrer til å starte en dialog.
OBOS benytter Messenger-hilsen som vises når brukeren går inn på deres Facebook-side.
https://www.facebook.com/help/1615627532020480
https://leadsbridge.com/9-facebook-messenger-features-every-business-owner-needs-to-know/
http://blog.simplestrat.com/using-facebook-messenger-instant-replies
https://www.falcon.io/insights-hub/topics/customer-engagement/real-time-engagement-importance-quick-reply/#CS
3 lønnsomme tips til leadsgenerering via Facebook
Få flere kunder ved hjelp av Facebook Lead Ads
Først publisert: 14. juli 2017, av Wibeke Degerdal Gulliksen. Oppdatert: 31. juli 2020, av Christian Nordhelle.