Hva om det finnes en enkel måte å øke antall e-postabonnementer på? De siste årene har pop-up-skjemaer blitt mer og mer populært for å promotere innhold, øke bloggabonnenter, kontaktlister og skyte fart i leadsgenereringen. Denne oppskriften viser deg hvordan du enkelt gjør det med pop-up-skjemaer laget i gratisverktøyet HubSpot Lead Flows.
Du må ha mulighet til å kunne legge til et enkel trackingkode på nettstedet ditt (tar kun 2 minutter). NB! Hvis du er HubSpot Marketing-kunde, har du allerede alle funksjonene som er tilgjengelige i HubSpot Marketing Free-produktet, rett innenfor HubSpot Marketing-kontoen din − inkludert Lead Flows!
De siste årene har pop-up skjemaer blitt mer og mer populære for å promotere innhold, øke bloggabonnenter, øke kontaktlister og skyte fart i leadsgenereringen. I tillegg fungerer de! I et eksperiment gjennomført av AWeber fant de ut at pop-up skjema på deres sider konverterte 1375% bedre enn tradisjonelle skjema for å øke bloggabonnenter. Det er derfor fullt mulig å få flere bloggabonnenter, MEN det må gjøres riktig.
I HubSpot Lead Flows kan du kan lage fire ulike typer pop-up-skjemaer, samt bestemme når de skal vises:
Du kan bestemme om pop-up-skjemaet skal vises på en eller flere sider. Videre kan du kan bestemme om det skal vises etter at den besøkende har vært på siden i x antall sekunder, eller etter at leseren har scrollet nedover.
Design: Fang oppmerksomhet ved å bruke et attraktivt design og fargekontraster som står i stil med profilen din.
Språk: Bruk et aktivt og enkelt språk for å fremme handling.
Vær konsis: Tilbudet på pop-up-skjemaet må være relevant for siden det er plassert på.
Tenk strategisk: Tenk gjennom hvordan besøkende interagerer med sidene dine. Vær strategisk med hvor du plasserer pop-up-skjemaet, og hva som skal trigge den for å unngå at det virker forstyrrende. Skjemaet kan for eksempel vises når noen scroller nedover mens de leser en bloggartikkel. For å nå disse når de aktivt prosesserer innholdet kan det være lurt å plassere et relevant pop-up-skjema etter at de har scrollet halvveis ned på siden.
Referanser: Vis frem sosiale bevis: «Gjør som 5 000 andre og abonner på...» (Husk at dette neppe fungerer hvis antallet er for lavt).
Felter: Be kun om nødvendig informasjon (navn og e-post). Færre felter øker sannsynligheten for konvertering.
Premietrekning: Arranger en trekning som er relevant for målgruppen og virksomheten din for å fremme engasjement. Trekningen må være relevant for begge fordi du ikke bare ønsker leads, men gode og kvalifiserte leads.
Vår kunde av oss benyttet seg av denne oppskriften med suksess i februar 2017, og fikk mer enn 1 700 nye e-postabonnenter.
Kunden tenkte nøye gjennom hvordan Lead Flows kunne presenteres uten å virke forstyrrende, men samtidig være relevant. Kunden inviterte besøkende til sin nettbutikk for å delta i trekningen av en drill (bruk et relevant produkt som et insentiv). Pop-up-skjemaet ble aktivert når den besøkende hadde vært inne på siden i 25 sekunder, eller når de var på vei til å forlate den.
Detaljert fremgangsmåte for hvordan du setter opp Lead Flows finner du på HubSpot Academy.
HubSpot Academy
HubSpot Marketing Blog
3 funksjoner som gjør markedsførerens liv enklere