Med Google attributter gir du de som søker etter deg et bedre og mer konkret bilde av hva du tilbyr. Samtidig kan du optimalisere oppføringene med relevante søkeord.
Oppskriften krever at du har en Google-konto. Gjennom denne kan du registrere bedriften din på Google Min bedrift.
Attributtene du kan velge mellom styres av bedriftskategorien du har valgt for din bedrift. Men merk at det kun er objektive attributter du kan styre selv. Subjektive attributter som for eksempel popularitet avhenger av meningene til Google-brukere som har besøkt bedriften din.
Du kan legge til attributter både via datamaskin og på mobil.
Google sier selv at den beste måten å forbedre ranking i søk og synlighet på, er å ha en komplett oppføring av din bedrift i Google. Med Google attributter kan du tagge attributtene med søkeord som du vet at kundene dine typisk bruker og søker etter.
Hvis du driver en restaurant, vil du eksempelvis kunne legge til om du har vegetar-retter, om du har utendørs servering eller om du tilbyr gratis wi-fi til kundene dine. Er bedriften din i hotell-kategorien kan vi tenke oss at de som søker på hotellet ditt ønsker å vite om det finnes innendørs badebasseng, om det tilbys gratis frokost og hvorvidt det ligger like ved kollektivtransport. Attributter vises i bedriftsoppføringen din på Google Søk og i Google Maps.
Comfort Hotel Xpress Central Station bruke flere attributter for å fremheve sin oppføring i Google.
Legge til eller endre attributter - Google support
Optimize Your Listings For Search With Google Attributes
Empowering women-led businesses on the Map and around the world