HubSpot har vokst mye de siste årene og består i dag av flere moduler og prisnivåer. I denne artikkelen får du en innføring i de ulike alternativene, samt hva det koster å kjøpe programvaren gjennom en norsk HubSpot-partner.
HubSpot reklamerer med at de leverer et gratis CRM-system, men får du egentlig noe av verdi uten å betale en krone? De aller fleste bedrifter har behov som går utover gratisversjonen og vil du raskt vokse ut av denne løsningen. Men, HubSpot sitt gratis-CRM er et veldig godt sted å starte og inkluderer også verktøy for markedsføring, salg og service. Her er noe av det du kan gjøre gratis i HubSpot:
For de fleste mellomstore og store bedrifter vil det være hensiktsmessig å ta steget opp til den betalte versjonen av HubSpot. Månedsprisen regnes ut fra antall aktive kontakter i systemet og hvilken funksjonalitet du trenger. (Les mer i vår store online-guide.)
Kjøper du hele HubSpots Growth Suite, får du tilgang til både CRM-, marketing-, sales- og service-modulene deres. Eller du kan kjøpe disse separat. Hver modul har tre lisensnivåer: Starter, Professional og Enterprise. Hovedforskjellen på disse tre antall aktive kontakter du kan ha i basen, og hvilken spesialfunksjonalitet du får tilgang til.
Starter anbefales til de som har enkle behov. Denne utgaven inkluderer det mest nødvendige, men du har for eksempel ikke tilgang til marketing automation eller bloggplattformen deres. Da må du kjøpe Professional-utgaven, som de fleste starter med. Den gir deg også verktøy for testing, analyse, personalisering og lead scoring. Har du 30 000 eller flere kontakter i databasen din, lønner det seg å velge Enterprise-utgaven. Dette nivået gir funksjonalitet som store, internasjonale selskaper trenger: tilgangsstyring på ulike deler av løsningen basert på teams, roller eller geografi, single sign-on, predictive lead scoring og mye mer. Tilgang til HubSpots eget CMS følger også med (kan kjøpes som tillegg til Starter og Professional).
Starter (46 euro i måneden)
Prisen inkluderer 1000 kontakter og funksjoner som:
Professional (740 euro i måneden)
Prisen inkluderer 1000 kontakter og funksjoner som:
Enterprise (2944 euro i måneden)
Prisen inkluderer 10 000 kontakter og funksjoner som:
Starter (46 euro i måneden)
Prisen inkluderer en bruker og funksjoner som:
Professional (460 euro i måneden)
Prisen inkluderer fem brukere og funksjoner som:
Enterprise (1104 euro i måneden)
Prisen inkluderer ti brukere og funksjoner som:
Starter (46 euro i måneden)
Inkluderer en bruker og funksjoner som:
Professional (368 euro i måneden)
Prisen inkluderer fem brukere og funksjoner som:
Enterprise (1104 euro i måneden)
Prisen inkluderer ti brukere og funksjoner som:
Dette er HubSpots eget CMS (publiseringssystem), som lar deg bygge hjemmesider i HubSpot. Prisen starter på 280 euro i måneden. inkludert funksjonalitet:
Les også: En introduksjon til HubSpot.
For å slå det fast med én gang: Prisen på HubSpot er den samme om du kjøper direkte fra HubSpot eller via en HubSpot Solutions Partner som oss. Fordelen med å kjøpe via en lokal partner er at du vil få support på ditt eget språk og en lokal onboardingprosess med norske HubSpot-eksperter. Kjøper du direkte fra HubSpot, er det obligatorisk at du også kjøper en onboardingpakke. Det slipper du når du kjøper via en partner, da onboarding og etablering gjøres av dem.