HubSpotbloggen - En blogg fra Markedspartner AS

HUBSPOT NYHETER – HVA ER NYTT I HUBSPOT I OKTOBER 2020?

Skrevet av Siri Enoksen | 29. oktober 2020

#1: OVERFØR BLOGGARTIKLER ENKELT FRA WORDPRESS

Ingen liker å håndtere WordPress XML-filer. Noen ganger er de ødelagt. Andre ganger inneholder de ikke all informasjon om blogginnlegg som brukerne vil importere. For markedsførere som ønsker å migrere bloggen sin til HubSpot, fører XML-filer til unødvendig kompleksitet i det som skal være en sømløs prosess. For å hjelpe markedsførere med å komme i gang med sin HubSpot-blogg, lanserer HubSpot en ny importprosess som lar brukere med en WordPress-blogg enkelt migrere til HubSpot ved å skrive inn blogg-URL-en. Ingen eksport eller opplasting av XML-filer er nødvendig.

Merk: HubSpot har også den nye Smart Copy-funksjonen for dere som ikke har WordPress som nåværende blogg.

Begge løsninger er nå tilgjengelig for alle CMS Hub & Marketing Hub Professional & Enterprise-kunder.

#2: VIDEOVISNINGER RETT INN I AKTIVITETSTIDSLINJEN PÅ KONTAKTKORTET

Ved å spore hvordan kundene dine engasjerer seg og samhandler med videoinnholdet ditt, kan du bedre pleie kundene dine og forstå hvilket innhold som resonerer med dem. Gjennom hele kjøpsreisen. 

For å gjøre det lettere å utnytte video som en del av markedsføringsstrategien din, kan du nå se videovisninger som "eventer" på kontaktenes aktivitetstidslinjer i HubSpot CRM. Dette gir deg ytterligere innsikt i kontaktene dine for å bedre kunne målrette dere mot dem, og tilpasse interaksjonen.

Merk: Én "visning" er definert som én kontakt som ser på én video i mer enn fem sekunder.

Dette er nå tilgjengelig for alle CMS Hub-, Marketing Hub- og Service Hub-kunder på Professional- og Enterprise-nivåene.

#3: Custom Objects - lag dine egne verdier

Custom Objects er definitivt den største nyheten denne høsten. Nå kan du lagre alle typer data i HubSpot. For eksempel SaaS-abonnementer, medlemskap, transaksjoner, varekjøp eller leveranser. Et bilkjøp, ett skip eller en eiendom kan også opprettes på denne måten, for å knytte historikk og informasjon til et slikt objekt. Og ikke bare en kontakt eller kunde. Custom objects fungerer som alle andre objekter i HubSpot, og kan brukes i workflows og visualiseres i rapporter. Custom objects krever bruk av HubSpots API.

Merk: Custom objects un tilgjengelig i Enterprise-nivåene.

#4: SETT OPP DINE EGNE VERDIER FOR PERSONALISERING

Personalisering har alltid vært en viktig del av en god kundereise. Ved å sende relevant kommunikasjon til dine kontakter, som snakker med dem og ikke til dem, kan forholdet forsterkes. Men personalisering, som i HubSpot kalles for "personalization tokens", er langt mer enn bare å bruke kontaktinformasjon for å automatisere plassering av kontaktens navn og bedriftsinformasjon i en e-post. Eksepsjonell personalisering benytter seg også av kontaktens unike interaksjon med virksomheten din. For eksempel abonnementsinfomasjonen eller kjøpshistorikken deres. Eller deltakelse på et av bedriftens eventer, eller produkter de viser interesse for. Hvordan får du best utnyttelse av slik informasjon? Jo, ved å opprette dem som "custom objects" (som forklart på #3 i denne artikkelen).

Derfor har HubSpot lagt til en støttefunksjon for tilpassede objekter (custom objects) under personalization tokens, som kan brukes i automatiserte markedsførings-eposter.

For å komme i gang:

  • Opprett en automatisert e-post
  • Klikk på personalize-knappen for å sette inn et personalization token i e-posten.
  • Fra nedtrekksmenyen kan du nå velge egenskaper fra alle dine tilpassede objekter (custom objects).

Merk: For øyeblikket er det kun automatiserte e-poster som støtter custom objects personalization tokens.

Dette er nå tilgjengelig for alle Marketing Hub Enterprise-kunder.

#5: mer fleksible settinger for multi-språklige blogger

HubSpot har løsnet begrensningene i blogginnstillingene sine slik at du blant annet kan ha forskjellige maler og kommentarinnstillinger for de forskjellige bloggspråkene dine. Disse oppdateringene vil sikre at du unngår blogginnhold med blandet språk, og kan være til stor hjelp for HubSpot-brukere som har blogget i flere år, og som nå ønsker å legge til flere språk. Med de nye blogginnstillingene kan du nå:

  • Legge inn ulike maler, for hvert språk på bloggen
  • Opprette ulike innstillinger basert på språkvalg i forhold til kommentarer, deling til sosiale medier og Google-AMP
  • Lage et blogginnlegg på et annet språk enn den utvalgte bloggen
  • Slå sammen eksisterende blogger, med ulike språk

Disse oppdateringene er nå tilgjengelige for alle CMS Hub & Marketing Hub Professional & Enterprise-kunder.