Inboundbloggen - En blogg fra Markedspartner AS

Har du en AdWords-konsulent som gir blaffen?

Skrevet av Tønnes Sannem Heian | 11. februar 2011

 

Hva tror du en internettbruker som søker ”reise Egypt” i Google denne uken egentlig er ute etter? Jeg tipper i hvert fall at det er svært få som planlegger å reise til Egypt før situasjonen er avklart og stabilisert. Per dags dato er vel de fleste norske turister hentet hjem, og UDs reiseråd fraråder reiser til Egypt som ikke er strengt nødvendige.

Et søk på ”reise Egypt” den 11.2.2011 ga blant annet følgende treff:

”Skal du til Egypt?” Vel, jeg tror du vet svaret, og en rabatt får meg ikke til å skifte mening:) Trykker man seg inn på landingssiden finner man den samme informasjonen som for 3 uker siden.

Ja, jeg skjønner selvfølgelig at Ving ikke vil la meg reise til Egypt selv om jeg hadde villet aldri så mye. Men hvorfor da sløse bort reklamekroner på denne måten?

Hvorfor ikke benytte situasjonen til å yte litt god kundeservice? Er det noen som søker etter ”reise Egypt” i dag må det vel være personer som kunne ha godt av nettopp det?

Apollo har forstått det:

 

Landingssiden følger opp.

Enten jeg fremdeles sitter med Egypt-billetter for påsketur, har slektninger på Tharir plassen eller lurer på om jeg skal bestille Egypt tur i september tipper jeg de fleste opplever Apollos budskap mer seriøst, verdifullt og tillitsvekkende.