Å digitalisere en kundereise som inneholder noen fysiske forutsetninger som er vanskelig å komme rundt, var en av utfordringene da NiceMobil skulle bli verdens første heldigitale mobilselskap. Så, hvordan fikk vi det til og hvordan jobber verdens første heldigitale mobilselskap med kundereiser?
Hvordan jobber verdens første heldigitale mobilselskap med kundereiser?
Av Christine Ekenes-Fosback 8. juni 2023
Temaer: kundereiser, Kundereisedagen, digital vekst
Ved hjelp av kunstig intelligens kan store mengder innhold på blogg og nettsider analyseres på helt nye måter.
Temaer: kunstig intelligens, ChatGPT, innholdsanalyse
Ni grunner til at CRM-prosjekter ofte feiler (og hva du kan gjøre for å forhindre det)
Av Hans Viken Sunde 25. mai 2023
Mange kvier seg for å bytte CRM, særlig i større selskaper. Det kan virke som en uoverkommelig oppgave. Det trenger det ikke være, så lenge du gjør ting riktig.
Temaer: CRM-system, webinar
En feilansettelse koster virksomheten over 500 000 kroner, og 1 av 10 slår faktisk feil. Hvordan sikrer du at du rekrutterer kandidater som passer inn i din organisasjonskultur og har forutsetningene for å lykkes? En god start kan være å lage en kandidat-persona.
Temaer: rekruttering, personas, rekrutteringsstrategi, kandidat-persona
Temaer: bedre kundereiser, Datadrevet kundereise, selgerrollen
Har dere retningslinjer for bruk av kunstig intelligens i jobben?
Av Ken Gjøran Leren 27. april 2023
Mulighetene ved bruk av kunstig intelligens har eksplodert de siste månedene. Derfor bør du få på plass retningslinjer.
Temaer: kunstig intelligens, AI
Markedsplan og markedsstrategi er ord vi ofte hører fra både markedsførere og ledere. Det eneste problemet er at det ikke alltid er klart hva som er forskjellen, hvordan de skal se ut og hvilket formål hver av dem egentlig tjener. Vi har tatt en prat med en av forfatterne bak boken Markedsføringledelse, Even Johan Lanseng, for å se om vi kan bli noe klokere.
Temaer: markedsstrategi, markedsplan, markedsplanlegging
God datakvalitet er helt avgjørende for å oppnå maksimal verdi fra CRM-systemet. Det sikrer bedre beslutningsgrunnlag, økt effektivitet, bedre prosesser, redusert risiko, forbedret kundeopplevelse og overholdelse av lovmessige krav.
Temaer: CRM, datakvalitet, automatisering
Disse rapportene og dashboardvisningene burde du bygge i ditt CRM-system
Av Thomas Gustavson 23. februar 2023
Tiden for å kopiere ut tall fra diverse systemer og lime inn i en rapport i PowerPoint eller Excel er forbi. Det går for tregt! Du må ta pulsen på utviklingen i eget selskap på daglig basis. For å lykkes med denne adferdsendringen, må blant annet avstanden mellom ledelsen og aktiviteter i kundefront kortes ned. Gjøres det på en transparent måte med involvering fra alle roller i selskapet, er rapporter og dashboards gode verktøy for å forstå hvilke endringer som gir ønsket resultat.
Temaer: CRM, endringsledelse, dashboard
Et CRM-system kan brukes til så mangt, blant annet til å effektivisere og forbedre kundeprosesser, forsterke relasjoner og få kontroll på hva som skjer med potensielle og eksisterende kunder. Det ligger jo egentlig litt i ordet Customer Relationship Managament, men har du tenkt på hvordan du håndterer kundeforholdene dine? Her er mine beste tips til hvordan du kan skape sterke kunderelasjoner som varer og varer.
Temaer: CRM, Bedre kundeservice, Kundeforhold