Forrige uke skrev AI-ekspert John Severinson et innlegg om hvordan du kan snakke så datamaskinen din forstår deg. I dette blogginnlegget skal jeg se nærmere på hvor viktig det er å gi ChatGPT kontekst, og 6 konkrete tips jeg tror blir viktig på AI-veien videre.
Kunstig intelligens og spesielt ChatGPT er i vinden som aldri før, men kunstig intelligens er jo egentlig ikke noe nytt. Vi har hatt Siri, Google Home, selvkjørende biler og mye annet opp gjennom årene. Det som har skjedd nå er at generativ AI har eksplodert på kort tid. Generativ AI er kunstig intelligens som kan generere nytt innhold, fremfor å kun analysere eller kategorisere eksisterende data. Men det er ikke bare, bare å skrive gode ChatGPT prompts, du må tenke strategisk. I dette blogginnlegget skal jeg dele noen tanker om generativ AI og hvordan du best mulig kan snakke med datamaskinen din så den forstår deg.
Temaer: teknologi, kunstig intelligens, AI
Foto: Javad Parsa
Er kundereisene dine så effektive og enkle å komme seg gjennom som du tror, eller går folk seg vill underveis? Jeg har snakket med Ida Aalen om effektive, enkle og rimelige teknikker for brukertesting du kan ta bruk med en gang.
Temaer: kundereiser, Kundereisedagen, brukertesting
Et nytt rammeverk gjør det lovlig å overføre data fra EU til selskaper i USA som sertifiserer seg selv. Dermed kan norske virksomheter bruke amerikanske tjenester som Google Analytics.
Tips for å få selgerne til å bruke CRM (og hvorfor det er viktig)
Av Anders Sollie Hoff 22. juni 2023
Vi i Markedspartner har utviklet en modell som gjør det enklere å få selgere til å bruke CRM i praksis. Den er utarbeidet basert på mange års erfaring med implementering av CRM. I dette blogginnlegget kommer jeg med en steg-for-steg-gjennomgang av modellen.
Temaer: CRM, CRM-system, selgerrollen
Hvordan jobber verdens første heldigitale mobilselskap med kundereiser?
Av Christine Ekenes-Fosback 8. juni 2023
Å digitalisere en kundereise som inneholder noen fysiske forutsetninger som er vanskelig å komme rundt, var en av utfordringene da NiceMobil skulle bli verdens første heldigitale mobilselskap. Så, hvordan fikk vi det til og hvordan jobber verdens første heldigitale mobilselskap med kundereiser?
Temaer: kundereiser, Kundereisedagen, digital vekst
Ved hjelp av kunstig intelligens kan store mengder innhold på blogg og nettsider analyseres på helt nye måter.
Temaer: kunstig intelligens, ChatGPT, innholdsanalyse
Ni grunner til at CRM-prosjekter ofte feiler (og hva du kan gjøre for å forhindre det)
Av Hans Viken Sunde 25. mai 2023
Mange kvier seg for å bytte CRM, særlig i større selskaper. Det kan virke som en uoverkommelig oppgave. Det trenger det ikke være, så lenge du gjør ting riktig.
Temaer: CRM-system, webinar
En feilansettelse koster virksomheten over 500 000 kroner, og 1 av 10 slår faktisk feil. Hvordan sikrer du at du rekrutterer kandidater som passer inn i din organisasjonskultur og har forutsetningene for å lykkes? En god start kan være å lage en kandidat-persona.
Temaer: rekruttering, personas, rekrutteringsstrategi, kandidat-persona
Temaer: bedre kundereiser, Datadrevet kundereise, selgerrollen