Kundereiser – hva kan forskningen bidra med?

Av Ragnhild Halvorsrud 5. mai 2022

I 2022 har de fleste av oss hørt ordet kundereiser, men har du noen gang tenkt på kundereiser fra et forskningsperspektiv? Kan forskning bidra på et praktisk nivå? Svaret er ja, og i dette blogginnlegget skal jeg fortelle dere hvorfor. Jeg skal også fortelle litt om kundeopplevelse og gi noen enkle knep du kan bruke i din bedrift.

Les mer ›

Temaer: kundereiser, forbedring av kundereisen, forskning

9 nivåer du må gjennom for bedre datakvalitet

Av Linda Jensen 28. april 2022

I dette blogginnlegget skal jeg komme med 9 nivåer dere burde gå gjennom for å forbedre deres datakvalitet. Hvis du henger med helt til slutt skal jeg også dele en konkret formel som vil hjelpe dere å bruke data som en av deres aller største konkurransefordeler.

Les mer ›

Temaer: CRM-system, datakvalitet, styringsverktøy

Hvorfor svarer du ikke når kunden fyller ut skjema på hjemmesiden?

Av Stig Hammer 22. april 2022

Se for deg en kunde som står en stund foran en sofa i en møbelbutikk. En oppgående selger ser kundeadferden og tar kontakt for å hjelpe. Hvis selger mot formodning ikke tar kontakt, men kunden selv går bort til kassen, gir han/hun et tydelig uttrykk for interesse. Rask og hjelpende kundebehandling er nå viktig. Du ekspederer, og etter noen avklarende svar får du solgt sofaen. En klassisk kjøpsreise i butikk.

Les mer ›

Temaer: kundereisen, Bedre kundeservice, skjemautfylling

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket! Del 2

Av Helene Nissen 7. april 2022

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt opp foredragene i én og én video hvis du kun vil se de foredragene som er mest relevante for deg. I dette blogginnlegget kommer jeg med en liten oppsummering av de fire siste foredragene. Vil du lese oppsummering og se de tre første innslagene kan du sjekke ut blogginnlegget jeg skrev forrige uke. Hvis du syns de virker interessante, kan du spille av videoen for det aktuelle foredraget.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, CRM-system, Kundereisedagen

Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket!

Av Helene Nissen 31. mars 2022

Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt opp foredragene i én og én video hvis du kun vil se de foredragene som er mest relevante for deg. I dette blogginnlegget kommer jeg med en liten oppsummering av de tre første foredragene. Hvis du syns de virker interessante, kan du spille av videoen for det aktuelle foredraget.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, CRM-system, Kundereisedagen

Slik forbedrer du dine kundereiser

Av Stig Hammer 17. mars 2022

I blogginnlegget jeg skrev forrige uke fortalte jeg om hvordan du kan forbedre kundereisene dine med data i kjernen. I dag skal jeg gå nærmere inn på hvordan du konkret burde gå frem. 

Les mer ›

Temaer: Kundereisedagen 2022, forbedring av kundereisen, fornøyde kunder

Bedre kundereiser med data i kjernen

Av Stig Hammer 10. mars 2022

Mange bedrifter fortsetter i oppgåtte spor uten å reflektere så mye over kundereiser, forretningsmodeller og prosesser. For å komme deg videre og være innovativ må du «ut av boksen» og tenke friere rundt hvilke behov du egentlig løser for kundene dine, og om det «oppdraget» kunden gir din bedrift kan løses på en annen – bedre – måte med den digitale verktøykassen vi har tilgjengelig i dag. Tenk data, trådløs kommunikasjon, lokasjonstjenester, skybaserte verktøy, kunstig intelligens, etc - vi har uendelige muligheter i dag vi ikke hadde før.

Les mer ›

Temaer: kundereise, digitalisering av kundereisen, Kundereisedagen 2022

Digitalisering av salgsprosessen og vekstkartet for salg

Av Linda Harlem 3. mars 2022

Noe av det mest utfordrende for mange virksomheter er å sette salgsprosessen i system. I Markedspartner tar vi alltid utgangspunkt i metode først og har derfor utviklet et kundereisekart for de fem kundenære kjerneprosessene. Nå som Kundereisedagen 2022 nærmer seg med stormskritt tenkte jeg å oppsummere litt fra et av webinarene vi hadde i fjor: Digitalisering av salgsprosessen og vekstkartet for salg.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, effektivisering av salgsprosessen, Kundereisedagen 2022

Slik lager du en god kommunikasjonsstrategi

Av Tove Eggen 24. februar 2022

Vi bombarderes av informasjon, og alle – både mennesker og merkevarer – vil snakke til oss og med oss. Kampen om oppmerksomheten er knallhard og kun de sterkeste og flinkeste blir lagt merke til. I denne artikkelen får du en oppskrift og sjekkliste på hvordan du legger en god kommunkasjonsstrategi.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, merkevare

Digital markedsføring i styrerommet: 3 grep som gjør at du blir hørt

Av Magnus Strømnes Bøe 11. februar 2022

Styret har stor påvirkningskraft og fungerer som øverste leders sparringspartner og kontrollorgan.

Ideelt sett påvirker styret arbeidet med digital markedsføring fra flere perspektiver:

  • Strategisk: Hvordan skal selskapet nå målet sitt? Hvordan skal selskapet kommunisere? Hvilke virkemidler er «innafor» å bruke?
  • Budsjett: Hvor mye skal brukes på digital markedsføring?
  • Ressurser: Hvor mye skal brukes til personalressurser?
  • Systemer: Skal det foretas større investeringer i forretningssystemer?

Du kan være verdens beste taktiker i Google Ads, knekke ut de beste tekstene og gjøre perfekt SEO – men vilkårene fra strategi, budsjett, ressurser og system er helt avgjørende for å lykkes med markedsmålene.

Jeg har noen konkrete råd i den sammenheng, når du får muligheten til å presentere idéer for styret eller ønsker å pitche inn en idé som krever styrevedtak.

Last ned gratis e-bok: Digital endringsledelse 2.0

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, ledelse, god ledelse

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen