Hvordan holde seg oppdatert som toppleder?

Av Tore Berntsen 6. desember 2017

Som toppleder er du avhengig av å holde deg oppdatert. Det gjør deg faglig og mentalt bedre rustet til å lede virksomheten din inn i fremtiden. Men selv om du står fritt til å disponere din egen tid, er det et konstant underskudd på tid. Rollen din krever at du raskt skal kunne håndtere uventede situasjoner, både positive og utfordrende. Så hvordan skal du få satt av tid til å tilegne deg ny kompetanse som gjør at du utvikler deg i lederrollen og blir en inspirasjonskilde og verdifull sparringspartner for kolleger i toppledergruppen?

Les mer ›

Temaer: ledelse

Hindrer IT-direktøren innovasjon innen marketing og salg?

Av Tore Berntsen 4. oktober 2017

Mange norske virksomheter overlater ansvaret for IT-investeringer til IT-direktøren. Mye tilsier at det bør endres. De som eier forretningsprosessene må sitte i førersetet.

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsføring, ledelse, innovasjon

Kjære toppleder, du har akkurat gått glipp av den viktigste konferansen for deg i år!

Av Tore Berntsen 27. september 2017

En provoserende overskrift? Ja, men jeg tør påstå at den har en høy sannhetsgestalt. I hvert fall om du som toppleder er fokusert på å skape lønnsom vekst i ditt selskap.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, ledelse

Kan du tegne forsikring mot sviktende salgsresultater?

Av Tore Berntsen 28. juni 2017

Forsikringskonseptet har eksistert så lenge det har gått mennesker på jorden – enten det dreide seg om å jakte i flokk for å unngå å bli drept som den eneste mammutjegeren, eller om du fordelte lasten din på flere skipsforsendelser for å unngå at alt gikk tapt i samme storm. Konseptet er veldig enkelt –  jo bedre sikkerhet du ønsker, desto mer må du betale. Som bileier velger du mellom ansvarsforsikring, delkasko og full kasko. Hva om du kunne bruke samme konsept når det gjelder salg? Er det mulig å tegne en forsikring mot sviktende salgsresultater? Og hva innebærer i så fall det?

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsstrategi, ledelse

Blue Ocean-lederskap: Suksess kommer fra engasjerte medarbeidere

Av Tore Berntsen 24. mai 2017

En utfordring mange ledere møter er at det er et betydelig gap mellom det potensialet medarbeiderne har, og det som presteres. Dessverre mangler mange ledere innsikt i hva som kreves for å utnytte medarbeidernes potensiale. I denne artikkelen gir jeg en introduksjon til Blue Ocean-lederskap, som istandsetter ledere til å engasjere medarbeidere på en bedre måte.

Les mer ›

Temaer: ledelse, endringsledelse

Hvordan motivere salgssjefen din?

Av Gorm Kunøe og Tore Berntsen 1. februar 2017

Skal salgssjefen nå budsjettene sine, er hun helt avhengig av å være motivert. En demotivert salgssjef vil ha store problemer med å gjøre det hun skal. I dette innlegget presenterer vi konkrete forslag til hvordan du kan motivere salgssjefen din. 

Les mer ›

Temaer: ledelse, salgsledelse, salgssjef

5 tegn på at du bør oppgradere markedssjefen

Av Tore Berntsen 24. januar 2017

Markedsfunksjonen er kanskje den funksjonen som er mest påvirket av de digitale trendene rundt delingsøkonomi, kunstig intelligens, robotisering, Internet of Things og Big Data. Trendene setter krav til økt profesjonalitet i rollen. Våkne markedsansvarlige tar initiativ, reduserer trusler og utnytter mulighetene.

Les mer ›

Temaer: markedssjef, ledelse

5 tegn på at du bør oppgradere salgssjefen

Av Tore Berntsen 24. januar 2017

Har bedriften din uklare salgsstrategier, uforutsigbar salgsrapportering og liten innsikt i kunders digitale atferd? Benytter dere utdaterte metoder og systemer i salgsarbeidet deres? I så fall kan det tenkes at salgssjefen din gjør en utilstrekkelig jobb. Her vil jeg trekke frem fem sentrale tegn som du bør ta med i din vurdering av salgssjefens arbeid.

Les mer ›

Temaer: ledelse, salgsledelse, salgssjef

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen