Den dagen du er ferdig med å lære, er du ikke utlært, bare ferdig. Spesielt i vår tid, hvor utviklingen går rykende fort, er det viktig å ikke sove i timen. Her er den «komplette» listen over store markedsføringsseminarer i 2019.
SOCIAL MEDIA DAYS 12.- 13. februar, på Oslo Kongressenter
Dersom arbeidet ditt inkluderer sosiale medier, kan du ikke gå glipp av Social Media Days. Her løftes det frem nye trender, og noen av Norges største merkevarer deler av sine erfaringer og tips. I år berøres temaer som: «Hvordan kan kommunikatører og markedsførere bygge tillit hos forbrukerne?» og «Slik dreper SOME de tradisjonelle mediene og skaper nye».
Du kan lese mer om arrangementet her.
INBOUND-DAGEN 13. mars, på Radisson Blu Plaza Hotell i Oslo
Inbound-dagen tar ikke kun for seg inbound-metodikk, men ser på salgs og markedsstrategi i et helhetlig perspektiv. Den underliggende tanken er at bedriften din skal bli synlig i digitale kanaler og ved bruk av verdifullt innhold, tiltrekke seg kunder som passer bedriften.
Det som er så bra med Inbound-dagen, er at foredragsholderne fokuserer på konkrete tiltak som du kan implementere i bedriften med én gang. Det blir minst tre konkrete takeaways per foredrag, og i tillegg stiller interessante fagfolk opp til paneldebatt, slik at du kan grave litt i hva de mener.
I år har inbound-dagen samlet noen svært spennende fagfolk blant annet Rune Paulseth (Norges-sjefen i Facebook), Susanne Rönnqvist Ahmadi (VP international marketing i Hubspot), Marianne Stjernvall (Nordic CRO Manager i TUI) og Hans-Petter Nygård-Hansen (Kommunikasjons-rådgiver og podcastvert).
Du kan lese mer om arrangementet her.
Epic Content Marketing 26. september 2019 på Grand Hotel i Oslo
Innhold er en stor del av arbeidet til markedsførere, så hva er vel bedre enn å ta et skikkelig dypdykk i kunsten å lage engasjerende markedsførings-innhold? Epic Content Marketing samler internasjonale foredragsholdere og de beste personene innen sitt fagfelt for å gi deg faglig input. I tillegg deles det ut en pris til årets beste blogg, strategi, perfomance, thought leader, native advertising og nykommer.
Du kan lese mer om arrangementet her.
Performance-konferansen 26. september 2019
Denne konferansen blir arrangert av interesseorganisasjonen for digital markedsføring og kommunikasjon, og tar for seg nyheter og trender innen performance marketing. Fagområdet har opplevd en voldsom vekst de siste årene og ny teknologi har absolutt vært medvirkende til dette. Konferansen vil i år kombineres med årets utgave av INMAs Performance Awards.
Du kan lese mer om arrangementet her.
Marketing Tech 31. oktober 2019, Saga kino
Kjøper virksomheten deres mye annonser på nett har dere kanskje også en egen Ad Operations ansvarlig, da er Marketing Tech-konferansen midt i blinken. Her vil utfordringer, endringer i bransjen og ny teknologi som berører Ad Operations rollen, bli løftet frem. Konferansen arrangeres av INMAs faggruppe.
Du kan lese mer om arrangementet her.
8 Minutes of Digital Marketing 5. desember 2019, ODEON Oslo
Alle foredragsholderne får åtte minutter til å presentere. Innholdet er spisset, direkte og ufiltrert, og dagen vil dermed gi deg et godt oversiktsbilde av det nyeste innen digitalmarkedsføring.
Du kan lese mer om arrangementet her.
Til deg som ønsker en tur over dammen
INBOUND 2019 3.-6. september i Boston
Hubspot sin årlige konferanse, INBOUND, er årets høydepunkt for mange markedsførere og selgere, meg selv inkludert. Ikke bare er arrangementet proppet med verdifull input, men man får møte bransjeentusiaster fra hele verden, og HubSpot pleier å slippe en god del ny funksjonalitet i det samme tidsrommet.
Har du ikke mulighet til å dra hele veien over Atlanterhavet, ville jeg allikevel markert datoen i kalenderen og fulgt med på foredragene etter hvert som de blir publisert på YouTube.
Du kan lese mer om arrangementet her.
Har du forslag til andre arrangementer om markedsføring som er verdt å få med seg, kan du gjerne legge ved link i kommentarfeltet.