Det var fullt hus da MarkedsPartner arrangerte frokostseminar om digital markedsstrategi onsdag 26. august. De 30 påmeldte var ledere og markedsdirektører fra både store og mellomstore selskaper.
- Skiftet vi ser nå er større enn da Internett kom
Etter en introduksjon av daglig leder, Tore Berntsen, holdt Stig Hammer første foredrag og snakket om hvordan den digitale utviklingen totalt har forandret måten bedrifter må jobbe med markedsføring på, og hvordan toppledere og markedsdirektører må forholde seg til dette.
- Skiftet vi er inne i nå er etter min mening et større skifte enn da Internett kom. Jeg ville ikke ha likt å stå foran styret mitt om 5 år og si at vi ikke gjorde noe i 2015 da muligheten var her, sa han, og satte med det tonen for resten av dagen.
LES OGSÅ: Hva CEO og styret må vite om digital markedsstrategi
Case: Odfjell Well Services
"Slik seksdoblet bedriften trafikken til sine nettsteder på 5 uker med inbound marketing." Det var tittelen på neste foredrag hvor Stig Hammer og Fred Stave delte erfaringer fra global etablering av inbound marketing i en bransje i krise, samt hvilke resultater satsningen allerede har gitt oljeserviceselskapet.
Du kan lese mer om dette caset i e-boken "How To Run An Inbound Marketing Campaign - Nordic Edition", som nylig ble utgitt av HubSpot.
Bak kulissene: Slik jobber vi med våre egen markedsføring
Avslutningsvis lettet Erlend Førsund på sløret og ga salen et innblikk i hvordan MarkedsPartner benytter inbound marketing og hvilke resultater dette har gitt.
- Den første DM-kampanjen jeg var med å sende ut i starten av karrieren fikk vi kjeft for. Nå opplever vi at folk kommer bort til standen vår eller ringer og takker for det innholdet vi produserer og tilbyr, fortalte Førsund, og henviste blant annet til hvordan Markedshøyskolen har inkludert MarkedsPartners e-bok om inbound marketing som pensum for sine bachelorstudenter i salgs- og markedsføringsledelse.
LES OGSÅ: Beviset på at inbound marketing fungerer