Jeg fikk nylig en e-post fra samboeren min med en bilannonse fra finn.no. Det er ikke helt uvanlig - vi kjøpte en bil i slutten av januar etter å ha brukt Finn for å finne en passende bil.
Annonsen han sendte meg hadde overskriften, “Ny SALT modell fra Ahlgrens biler 2011, kr. 18,-“. Ahlgrens Biler har altså satt inn en annonse på finn.no under bruktbiler til salgs, i kategorien Mercedes-Benz E-klasse.
Linken til denne annonsen videresendte jeg sporenstreks til kollegaer og venner. Hvorfor? Jeg synes annonsen var morsom og kreativ – og absolutt verdt å dele.
Jeg liker merkevarer som er gjennomførte, og det kan man trygt si at Ahlgrens Biler er. De har valgt en strategi som de følger konsekvent i alt de gjør, nemlig at Ahlgrens Biler er ordentlige biler:
Det er spennende med bedrifter som våger å gjøre noe som er litt annerledes. I dette tilfellet vil jeg tro at Ahlgrens Biler har oppnådd en viral-lignende effekt. Jeg fikk annonsen tilsendt av noen som hadde fått den tilsendt av noen som hadde fått den tilsendt av – ja, du skjønner tegninga.
Hvor mange som har sett på annonsen eller sendt den videre vet jeg ikke, men responsen jeg har fått har vært utelukkende positiv.
Ville du delt denne annonsen med noen andre? Fortell meg gjerne om det i kommentarfeltet.