Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper

Av Anders Sollie Hoff 11. juli 2017

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for muligheten til å dele eller sende til en venn er derimot en enkel sak. Det tar deg maks 1 time, og nå skal jeg vise deg hvordan du gjør det.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA

Skap engasjement ved å sende direkte på Facebook

Av Maria Pettersson 7. juli 2017

Tid: 90 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Bruk direktesendt video på Facebook til å fortelle noe mens det skjer. Kom med en kunngjøring, start en spørrerunde, eller vis følgerne dine hva som skjer. Jeg skal i denne oppskriften vise deg hvordan du kan bruke Facebook Live til å skape engasjement med følgerne dine i sanntid.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Slik bruker du hashtags på sosiale medier for å øke engasjement

Av Fredrik Stang 27. juni 2017

Tid: 5 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Internettspråket har opplevd en markant utvikling i takt med sosiale medier i de senere årene. Hashtags er en stor del av denne utviklingen. Det som kun var en knapp på telefonen er nå en del av et viktig fenomen på sosiale medier. Denne oppskriften går gjennom hvordan du bør bruke hashtags på sosiale medier for å øke engasjement blant følgerne dine.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Twitter, Instagram, økt engasjement

Slik bruker du "polls" på Twitter til å skape engasjement

Av Anders Sollie Hoff 9. juni 2017

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Twitter gir deg muligheten til å forstå hva målgruppen din mener om gitte tema ved hjelp av polls (på norsk spørreundersøkelse/avstemming). Plattformen som også omtales som en mikrobloggetjeneste, lar deg følge personer og temaer ved bruk av hashtags.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter, økt engasjement

Øk engasjementet i sosiale medier med quizer

Av Rune André Reiakvam 2. juni 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Quizer befinner seg helt i toppsjiktet blant de mest delte innleggene i sosiale medier. Det gjør det til en effektiv metode for økt engasjementet i de sosiale kanalene dine. Enkelt er det og. Innen en time kan du sette opp en quiz som er klar for å gå «viral». Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Twitter, Instagram, økt engasjement

Få flere kunder ved hjelp av Facebook Lead Ads

Av Maria Pettersson 2. juni 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Digital annonsering har etablert nye måter for bedrifter å nå og engasjere potensielle kunder på. Til tross for denne utviklingen er det to ting som ikke har endret seg: Verdien av leads med høy kvalitet, og utfordringen med å skaffe dem. Denne oppskriften forteller deg hvordan du kan konvertere Facebook brukere til potensielle kunder ved hjelp av Lead Ads.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, leadsgenerering, betalt annonsering, få flere leads

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen