Øk engasjement med Facebook Messenger

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 14. juli 2017

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Benytt Svarassistent i Facebook Messenger for å øke engasjementet til de som besøker Facebook-siden din. I denne oppskriften viser jeg hvordan du setter det opp. 

Les mer ›

Temaer: Facebook, økt engasjement

Skap engasjement ved å sende direkte på Facebook

Av Maria Pettersson 7. juli 2017

Tid: 90 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Bruk direktesendt video på Facebook til å fortelle noe mens det skjer. Kom med en kunngjøring, start en spørrerunde, eller vis følgerne dine hva som skjer. Jeg skal i denne oppskriften vise deg hvordan du kan bruke Facebook Live til å skape engasjement med følgerne dine i sanntid.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Slik bruker du hashtags på sosiale medier for å øke engasjement

Av Fredrik Stang 27. juni 2017

Tid: 5 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Internettspråket har opplevd en markant utvikling i takt med sosiale medier i de senere årene. Hashtags er en stor del av denne utviklingen. Det som kun var en knapp på telefonen er nå en del av et viktig fenomen på sosiale medier. Denne oppskriften går gjennom hvordan du bør bruke hashtags på sosiale medier for å øke engasjement blant følgerne dine.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Twitter, Instagram, økt engasjement

Økt engasjement med bildekonkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 16. juni 2017

Tid: 3 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og kanskje den mest populære bildekonkurranse-formen: bildeutfordring. I en bildeutfordring utfordrer du følgerne dine til å dele et bilde og tagge det med en spesifikk hashtag. Instagram lar brukerne poste bilder og legge til tekst, hvor de tagger andre Instagram-brukere, og legge til hashtags. En bildekonkurranse på Instagram er derfor en ypperlig måte å øke engasjementet og oppmerksomheten rundt merkevaren din.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Slik bruker du "polls" på Twitter til å skape engasjement

Av Anders Sollie Hoff 9. juni 2017

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Twitter gir deg muligheten til å forstå hva målgruppen din mener om gitte tema ved hjelp av polls (på norsk spørreundersøkelse/avstemming). Plattformen som også omtales som en mikrobloggetjeneste, lar deg følge personer og temaer ved bruk av hashtags.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter, økt engasjement

Øk engasjementet i sosiale medier med quizer

Av Rune André Reiakvam 2. juni 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Quizer befinner seg helt i toppsjiktet blant de mest delte innleggene i sosiale medier. Det gjør det til en effektiv metode for økt engasjementet i de sosiale kanalene dine. Enkelt er det og. Innen en time kan du sette opp en quiz som er klar for å gå «viral». Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Twitter, Instagram, økt engasjement

Hvordan personliggjøre automatiske e-postutsendelser i HubSpot?

Av Anders Sollie Hoff 2. juni 2017

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Personalization tokens lar deg personliggjøre e-postene du sender til leads og nyhetsabonnenter. Oppsettet er enkelt og kan automatiseres. Det er derfor en effektiv metode for å få eksisterende og potensielle kunder til å engasjere seg i innholdet ditt. Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, epost, økt engasjement

Slik øker du kundeengasjementet med velkomstmailer

Av Maria Pettersson 2. juni 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Vi har alle hørt hvor viktig det er å gjøre et godt førsteinntrykk. Dette gjelder også på e-post, som fremdeles er den mest foretrukne kanalen for kommunikasjon fra bedrifter. Så hvordan lykkes du med et velkomstbrev? I dette innlegget gir jeg deg oppskriften på hvordan du gir et best mulig førsteinntrykk når du sender ut en velkomstmail til en ny blogg- eller nyhetsbrevabonnent. 

Les mer ›

Temaer: tips, epost, økt engasjement, velkomstmail

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen