Digital markedsføring og salg som skaper vekst

- En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om tips (2)

Hvordan skrive innhold for mennesker med «gullfisk-hukommelse»?

Jeg husker hvordan jeg og broren min som barn kunne sitte i flere minutter og vente på at en nettside skulle laste. Vi kjente hverken irritasjon eller sinne over den langtekkelige lasteprosessen, men vi tenkte oss gjerne om en ekstra gang før vi ...

Leadsgenerering: Gjør du en av disse feilene? Slutt med det nå!

For de fleste bedrifter er et lead nøkkelen til å oppnå et salg. Så hvordan får du tak i disse potensielle kundene? Som markedsfører har du hele tiden en forventing fra salgsavdelingen om å levere på antall leads, men de vokser ikke på trær. Det kan ...

3 HubSpot-funksjoner som gjør markedsførerens liv enklere

Er det mulig å skaffe flere kvalifiserte leads samtidig som du sparer tid? Det er ikke så utopisk som det høres ut. Lær deg disse tre teknikkene i Hubspot og du er langt på vei til å oppnå akkurat det.

Dette må du tenke på når du produserer og publiserer innhold

Å rette opp direkte feil i innholdet før publisering er en selvfølge, men det er vel så viktig å presentere innholdet på en bra måte. Feiler du på begge deler, er det som regel et resultat av slurv, manglende korrektur eller dårlig testing.

Skrivetips til ledere som ikke har egne tekstforfattere

Har du en stab med talentfulle tekstforfattere og taleskrivere som håndterer alle dine behov for å uttrykke deg skriftlig? Da er dette blogginnlegget bortkastet lesing. For alle andre ledere som synes skrivearbeidet krever uforholdsmessig mye ...

Hvorfor firmabloggen handler mer om sjekking enn om salg

Sjekking er et vanskelig fag. Noen har naturlige ferdigheter og får napp nesten uansett hvilke omstendigheter som rår. Andre står forundret rundt og tenker at ”jammen jeg er jo mye kjekkere enn han”. Atter andre kjører bulldoser og nærmest tvinger ...

B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet

Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og ...

MOOC: Hva med et gratis kurs på Harvard?

Da min sjef og kollega Stig Hammer spurte oss om vi kunne tenke oss å ta gratis videreutdanning ved et hvilket som helst universitet i USA etter mitt valg, takket jeg umiddelbart ja. Men i stedet for en flybillett og en neve dollars, fikk jeg en ...

Markedsføring Ad hoc – tips for (mer) effektive prosjekter

Ad hoc prosjekter er som en gift for markedsbudsjettet. Det gjelder derfor å sørge for at dosen blir så liten så mulig – samtidig som prosjektet blir gjennomført på en ordentlig måte.

Nyheter på eget nettsted/blogg/sosiale medier: En sjekkliste

Mange virksomheter har behov for å publisere nyheter jevnlig, men erfaringsmessig er dette et forsømt område på mange nettsteder. Hensikten med denne sjekklisten er å gi ideer til nyhetssaker som kan publiseres på en virksomhets eget nettsted, blogg ...

16 fototips til digitale markedsførere

I dette innlegget gir jeg 16 fototips til digitale markedsførere som ønsker å løfte det visuelle inntrykket i sine digitale kanaler.

Se flere av våre blogger