ROI + Markedsføring = Sant

Av Hanne Sofie Hammer 8. juni 2017

Denne våren har jeg skrevet Masteroppgave ved Økonomisk Markedsføring-linjen ved Copenhagen Business School. Temaet? Inbound marketing. Ikke så rart, i og med at det er markedsføring jeg studerer og inbound marketing deltidsjobben min i MarkedsPartner baserer seg på. Jeg har avdekket flere interessante funn. Her får du en smakebit på ett av dem.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, markedsstrategi, ROI

Kjenner du til din bedrifts markedsstrategi? Ta inbound marketing i Norge-undersøkelsen!

Av Hanne Sofie Hammer 20. januar 2017

Måten norske bedrifter markedsfører seg og selger på er under konstant endring. Taktikker og tiltak som funket for kun få år siden, gir ikke lenger de samme resultatene. Stadig større kakebiter av markeds- og salgsbudsjettene bevilges til digitale kanaler. Jeg ønsker å høre din mening om salg og markedsføring i dag!

Les mer >

Temaer: inbound marketing, markedsstrategi

Hva er agile marketing?

Av Cecilie Henriksen 6. desember 2016

Det føles utfordrende, og kanskje til og med overveldende å digitalisere. I alle fall om du ønsker å etablere en inbound marketing-strategi. Hvor skal du begynne? Blogg, Facebook, SEO, e-post, hjemmeside, også videre. Det finnes et hav av muligheter, så hva skal du fokusere på, og hva er viktigst for å skape resultater raskt?

Les mer >

Temaer: inbound marketing, markedsstrategi, agile marketing

Slik lager du en enkel strategi for sosiale medier

Av Geir S. Nodland 17. november 2016

Stadig flere bedrifter har heldigvis forstått at det ikke lenger er nok å bare «være» på sosiale medier. Her får du tips om elementer du kan ha med i din strategi for sosiale medier (SoMe-strategi).

Les mer >

Temaer: sosiale medier, markedsstrategi, strategi

Slik planlegger du din digitale markedsføring

Av Stig Hammer 27. oktober 2016

Når vi i MarkedsPartner snakker om digital markedsføring, tenker vi ikke kampanjer.
Vi snakker om en helhetlig, langsiktig, strategisk arbeidsform basert på mål, strategi, kontinuerlig gjennomføring, analyse og forbedring. Det handler også om å se markedsføring og salg i sammenheng.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, digital markedsføring, markedsplan

God markedskommunikasjon kan ikke redde et dårlig produkt

Av Erlend Førsund 21. juli 2016

Det verste du kan gjøre som markedsfører er å selge skinnet før bjørnen er skutt. Hvis produktet er middelmådig eller dårlig, vil markedskommunikasjonen gjøre vondt verre, uansett hvor god den er. I dette blogginnlegget skal vi se på et konsept som kunne ha blitt en norsk suksesshistorie, men som i stedet ble et kommersielt mageplask. Jeg tenker da på barberhøvelen til norske Ruud & Rye. 

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedskommunikasjon

Digital markedsføring basert på Big Data gir bedre lønnsomhet

Av Tore Berntsen 5. januar 2016

Skal du lykkes med digital markedsføring, er det ikke nok å bare vite hvem, hva og hvor. Du må også vite hvorfor. Det kan Big Data og Thick Data hjelpe deg med.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, ledelse, analyse

Start 2015 med et strategisk blikk på bedriftens salg og markedsføring

Av Stig Hammer 15. januar 2015

Nå som nyttårsrøyken har lagt seg og 2015 ligger foran oss som et stort blankt ark, har du en gyllen anledning til å starte året på rett bein. Her er 10 steg du kan ta for å sørge for at du og dine medarbeidere på salg og marked jobber med de riktige tingene og med en felles visjon.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, salgsprosess, markedsplan

Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014

På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på dette er HMS-systemer, kvalitets- og avvikssystemer, ISO-prosesser etc.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, annonsering, kampanje, markedsplan

Hva er et «oppgavekart», og hvorfor trenger du det i markedsføringen?

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014

Det finnes mange gode metodeverk for strategisk planlegging av markedsføring, og minst like mange dyktige rådgivere. De fleste bedrifter har utvilsomt mye å vinne på å involvere en utenforstående strategisk rådgiver for å prioritere de riktige tingene.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, tips, markedsaktiviteter, markedsplan

Med markedstilbudet som en varig differensiator

Av Tønnes Sannem Heian 6. november 2013

Mens markedskommunikasjon er essensielt for å skaffe kunder, er markedstilbudet (market offering) sannhetens øyeblikk i forhold til hvor godt du lykkes med å oppnå høy kundetilfredshet, positiv vareprat og sterke kunderelasjoner.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedskommunikasjon, markedstilbud

Markedsføring Ad hoc – tips for (mer) effektive prosjekter

Av Tønnes Sannem Heian 29. november 2012

Ad hoc prosjekter er som en gift for markedsbudsjettet. Det gjelder derfor å sørge for at dosen blir så liten så mulig – samtidig som prosjektet blir gjennomført på en ordentlig måte.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedsbudsjett, tips, markedsplan

Ad hoc markedsføring – gift for markedsbudsjettet

Av Tønnes Sannem Heian 29. november 2012

La det være sagt. Fra tid til annen er det unngåelig med ad hoc markedsføringsprosjekter - enkelte ganger er de en nødvendighet for å reagere på uforutsette situasjoner i markedet. De fleste "haste-prosjekter" innen markedsføringsarbeid oppstår allikevel heller som følge av mangelfull planlegging eller en uthullet markedsstrategi.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedsbudsjett, markedsplan

Fra "ad hoc" til strategisk markedsføring: Ta bedriften til neste nivå

Av Erlend Førsund 21. november 2012

Du har kanskje ført selskapet ditt dit dere er i dag uten en langsiktig markedsstrategi eller en ordentlig markedsplan. Men vil dette kunne ta selskapet til neste nivå?

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedsbudsjett, strategi, markedsplan

Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften

Av Erlend Førsund 22. oktober 2012

Det har blitt sagt at for at markedssjefer skal nyte tillit i bedriften og ha en plass ved lederbordet må de lære seg å regne. Og er det ett tall markedssjefen bør kunne legge på bordet er det ROMI.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, ROI, markedsplan

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle