Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om digital markedsføring (3)

Som digital markedsfører har du ambisiøse mål, men er de SMARTe nok?

Måloppnåelse er en essensiell del av en markedsførers suksess. Når vi innfrir et mål som vi har satt oss, utløses en nærmest euforisk følelse, som igjen øker arbeidslysten og motivasjonen vår. Vi blir også villige til å strekke oss enda lenger neste ...

Bør chatbots være en del av verktøykassen din?

Som markedsfører bruker jeg ofte analogier hentet fra byggebransjen. Selv om hverdagen til en snekker er totalt forskjellig fra en markedsfører, har vi begge verktøykasser vi benytter oss av. I dette innlegget deler jeg mine synspunkter om chatbots, ...

Inbound marketing er som dating

Da jeg møtte jenta som senere ble min kone, sprang jeg ikke bort til henne og spurte: "Vil du gifte deg med meg?" Jeg begynte heller ikke å presentere alle mine gode sider. Det ville selvfølgelig vært en turn-off. Likevel er det mange selskaper som ...

Det aller dummeste du kan gjøre som markedsdirektør i 2018

De fleste av oss jobber med kunder som enten er i en kjøpsprosess, eller så er de ikke det. Har du akkurat kjøpt deg ny sofa, er det lenge til du skal kjøpe sofa igjen. Det dummeste du kan gjøre i 2018 er å bruke hoveddelen av markedsbudsjettet ditt ...

Hvorfor bør du bruke video i markedsføring? [Infografikk]

Visste du at innen 2019 vil 80 % av all trafikk på internett være video? Eller at bedrifter som bruker video i sin markedsføring har 34 % flere konverteringer? Denne infografikken viser statistikk over bruk av video i markedsføring, og gir deg ...

De 10 mest leste blogginnleggene om digital markedsføring i 2017

Hvilke temaer slo best an hos salgs- og markedssjefer i 2017? I denne artikkelen har vi samlet de ti mest leste blogginnleggene på Inboundbloggen.no i året som har gått.

Trender innen digital markedsføring i 2018

Tradisjonen tro tenkte jeg å dele hvilke trender jeg ser i horisonten for det nye året innen digital markedsføring. I denne artikkelen har jeg oppsummert de desidert viktigste trendene, som vil ha store konsekvenser for markedssjefene som vet å ...

Personalisert video i e-post bryter isen og gir kunden hakeslepp

Det kan være vanskelig å fange oppmerksomheten til potensielle kunder. Som konsumenter bombarderes vi daglig med salgs- og markedsføringsbudskap, og det meste trenger ikke engang igjennom våre innebygde spamfiltere, også kalt selektiv persepsjon. ...

Hva er interaktiv markedsføring, og hvordan skaper dette flere leads?

Interaktiv markedsføring er en markedsstrategi som baserer seg på 1:1-kommunikasjon mellom bedrifter og deres potensielle kunder, basert på deres adferd. I dette innlegget vil du lære mer om hvordan du kan lykkes med interaktiv markedsføring.

Gjør selgerne dine til superhelter med digitale verktøy

Du kan faktisk tape store summer årlig på et dårlig samarbeid mellom markedsføring og salg. Salgs- og markedsavdelinger med gode rutiner for samarbeid øker salgsomsetningen 32 prosent raskere. Det viser seg også at salgs og markedsavdelinger som ...

Personalisering i digital markedsføring: Slik WOWer du kundene

Dersom en kunde benytter seg av en gratis synstest i butikk, ville du tilbudt kunden akkurat samme synstest ved neste besøk? Sannsynligvis ikke. Hvorfor benyttes ikke samme logikk på nett? Dersom den besøkende allerede har lastet ned ett av dine ...

Se flere av våre blogger