Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om content marketing (2)

7 typer content marketing som konverterer

Ett av kriteriene for å lykkes med innholdsmarkedsføring, content marketing eller inbound marketing er at du konverterer lesere til leads. For å gjøre det, trenger du et incentiv. Vi kaller det et innholdstilbud. Her presenterer jeg syv ulike ...

Salg + marked: Sammen får dere økt ROI på innholdsmarkedsføring

Når marked og salg samarbeider om innhold som gir svar på kundenes spørsmål, kan det gi bedre og raskere økonomiske resultater. Noen viktige forutsetninger må være på plass.

Troverdig innholdsmarkedsføring – går det an?

Sjefredaktør i E24, Gard Michalsen, skriver på lederplass at DNB Nyheter, bankens innholdsmarkedsføringssatsning, gir mange råd, men ikke det beste (hint: be om bedre rente eller bytt). Er det egentlig mulig å være troverdig når det du sender fra ...

Gjennomtenkt merkevarebygging har lurt meg trill rundt

For en som ikke blir lett påvirket av reklame og markedsføring (særlig!), irriterer det meg å måtte innrømme at jeg har blitt lurt. Men når jeg først ble det, så var det heldigvis av noen som visste hva de holdt på med.

«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring

Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.

Dra til med en real historie for å skape tillit

Vi liker alle å få servert en god historie. I markedsføring er dette fremdeles et godt virkemiddel for å vekke interesse og skape tillit hos målgruppen. Her er litt inspirasjon, godt hjulpet av Spotify og Aston Martin.

Video i innholdsmarkedsføring: Bruk nok tid på planlegging og logistikk

Videoopptak er vanligvis kjempegøy, men ikke ta for lett på planleggingen. Uforutsette utfordringer forsinker produksjonen og kan ramme både personas, budskap og budsjett.

6 skrivetips for innholdsmarkedsførere

Målet med enhver tekst er å formidle. Derfor bør bokstavene og språket være dine beste venner når du skriver. Skal du unngå misforståelser må teksten være tydelig. Følger du disse seks prinsippene er du godt på vei.

Merkevaren din trenger en redaktør

På jakt etter den «perfekte» leverandøren går forbrukere og innkjøpere igjennom mye tekstlig innhold i løpet av kundereisen. Innholdet skal være relevant, nyttig og velformulert for å gi verdi til leseren. Det krever en fagperson med teft for ...

Se på innholdskanalene dine som produkter, ikke marketingtaktikker

Innholdsstrategen Robert Rose er en ledende global skikkelse innen content marketing. Sammen med Joe Pulizzi har han drevet Content Marketing Institute i en årrekke, og vært en aktiv podcaster på «This Old Marketing». Vi intervjuet ham på Epic ...

Hvor ofte bør bedrifter blogge?

Stadig flere bedrifter får øynene opp for blogging og de mulighetene som denne plattformen gir. Et av de mest stilte spørsmålene rundt bedriftsblogging er hvor ofte man bør publisere nytt innhold. Det vil jeg ta for meg her.

Se flere av våre blogger