Tre veier til økt synlighet på nett. Del 1 av 3: Eide medier

Av Erlend Førsund 23. oktober 2015

Du være synlig på nett for å skape vekst i salg og nye kunder i dag. Og for å bli det må du produsere kvalitetsinnhold som målgruppen opplever som verdifull og nyttig. Men det er ikke bare å bygge den beste musefella og se på at kundene strømmer inn. I denne serien vil jeg se på tre måter du kan gjøre innholdet ditt synlig for dine potensielle kunder. Vi starter med dine egne eide digitale kanaler.

Les mer >

Temaer: content marketing, søkemotoroptimalisering

Hva er forskjellen på content marketing og inbound marketing?

Av Erlend Førsund 2. oktober 2015

Et spørsmål jeg ofte hører er: "Hva er egentlig forskjellen på content marketing og inbound marketing?" I dette innlegget prøver jeg å gi en enkel forklaring på dette.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, content marketing

Reklame er fra Mars, content marketing er fra Venus

Av Erlend Førsund 4. august 2015

Blant de mange gudene som ble tilbedt av de gamle romerne, var krigsguden Mars og kjærlighetsgudinnen Venus. De to har siden fungert som metaforer på forskjellene mellom kvinner og menn, men i dette innlegget vil vi se på hva som skiller tradisjonell reklame fra content marketing.

Les mer >

Temaer: content marketing

Bedrifter må begynne å tenke som mediehus

Av Erlend Førsund 28. juli 2015

Morgendagens markedsførere vil se tilbake på dette tiåret som perioden da innhold ble et grunnleggende og sentralt virkemiddel innen mainstream markedsføring - på samme nivå som tradisjonell reklame.

Les mer >

Temaer: content marketing

Godt språk på firmabloggen bygger tillit

Av Espen Nordal 16. juli 2015

Du skriver en firmablogg for å profilere deg selv og bedriften din på en god måte. Knotete språk, uklare resonnementer og dårlige formuleringer gjør det motsatte. Teksten kommer i veien for budskapet ditt, og du kan risikere å bli oppfattet som inkompetent eller useriøs.

Les mer >

Temaer: content marketing, blogging, innholdsproduksjon

Innholdsstrategi: Slik lager du en persona

Av Erlend Førsund 19. juni 2015

For å produsere meningsfylt innhold må vi vite hvem vi snakker til. Minimum er en god beskrivelse av målgruppene, men enda bedre blir det om vi lager personas av menneskene som mest sannsynlig vil være involvert i kjøpsprosessen.

Les mer >

Temaer: content marketing

Oslo Content Marketing Camp: Innholdsmarkedsføring på agendaen

Av Erlend Førsund 21. mai 2015

Da er vi tilbake etter en vellykket dag på Content Marketing Camp, hvor vi deltok i paneldebatt og hadde stand. Hele 300 deltagere hadde funnet veien inn på Rockefeller - hvor temaet var innholdsmarkedsføring.

Les mer >

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

Innholdsstrategi: Hvilken nisje skal vi satse på?

Av Erlend Førsund 13. mai 2015

Enhver seriøs satsning på content marketing bør ha høye mål for kvaliteten på innholdet som skal produseres. Men de må også være realistiske. En innholdsstrategi som lyder ”Verdens beste innhold” kan høres vidløftig ut, men å bli best i det universet vi selv definerer er absolutt oppnåelig.

Les mer >

Temaer: innholdsstrategi, content marketing

MarkedsPartner deltar på Content Marketing Camp på Rockefeller

Av Stig Hammer 7. mai 2015

MarkedsPartner vil være representert på Oslo Content Marketing Camp på Rockefeller Music Hall den 20. mai med rådgiverne (f.v.) Fred Stave og Erlend Førsund. Erlend vil delta i paneldebatten om outsourcing av innholdsproduksjon klokken 11:25 og vi vil også ha en egen stand.

Les mer >

Temaer: content marketing

Content marketing-eksperter: Ikke gå i ”alt annet er dødt”-fella

Av Nils Petter Nordskar 5. mai 2015

Det nest værste jeg vet, er utdaterte reklamefolk som fnyser av den digitale hverdagen og sier ”alt det nye er mye jåleri og egentlig ikke så nytt”. De legger gjerne til – ”det er jo ideene som teller, når det kommer til stykket”. Så dykker de tilbake og ned i tusjboksen sin – hvor det ikke er så mange ideer igjen, for å være 100% ærlig.

Les mer >

Temaer: content marketing

Content marketing: Skrive selv eller outsource?

Av Erlend Førsund 21. april 2015

Et spørsmål som raskt melder seg for bedrifter som planlegger å implementere en inbound- eller content marketing-strategi, er: "Hvem skal lage alt innholdet vi trenger?" 

Les mer >

Temaer: content marketing, innholdsproduksjon

Kronikk: For mye content og for lite marketing

Av Stig Hammer 17. april 2015

Vi har i dag en kronikk i Kampanje om content marketing. Den faglige debatten om innholdets rolle i markedsføringen har etter vår mening blitt romantisert til et punkt hvor innholdet står i sentrum, og hvor spørsmålene om hvordan man skaper og måler resultater kommer i skyggen.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, content marketing

Content Marketing: En kort historie om hvordan innhold ble konge

Av Erlend Førsund 16. april 2015

"Innhold er konge." ("Content is King.") - Bill Gates

Vi mennesker har alltid vært historiefortellere, men da Johann Gutenberg fant opp boktrykkerkunsten på 1400-tallet, kunne historiefortellingen endelig skaleres og nå et tilsynelatende ubegrenset antall mennesker.

Les mer >

Temaer: content marketing

Digital markedsføring i egne kanaler gir rentes rente

Av Stig Hammer 24. mars 2015

Den langsiktige gevinsten i å investere i innhold i digitale kanaler overgår avkastningen på tradisjonell markedsføring med høy margin. Dette blir mer forståelig når man innser at det å jevnlig produsere kvalitetsinnhold i egne kanaler i praksis er å tilegne seg aktiva og å generere rentes renter. 

Les mer >

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, content marketing, ROI, innholdsmarkedsføring

Content marketing: 5 kjennetegn på kvalitetsinnhold

Av Erlend Førsund 10. mars 2015

Ettersom content marketing får et stadig sterkere fotfeste, begynner flere og flere markedsførere og bedriftsledere å se hvor viktig kvalitetsinnhold er som et bærende element i markedsføringsmiksen. Studier viser at blogging og innholdsproduksjon gir god effekt, men spørsmålet man ofte sitter igjen med er: Hvordan bør dette kvalitetsinnholdet se ut i praksis?

Les mer >

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle