Hvorfor er digitale plattformer så verdifulle?

Av Tore Berntsen 3. mai 2017


I 2007 hadde Nokia, LG, Samsung, Motorola, Blackberry og Sony Ericsson 90 % av det globale overskuddet blant mobiltelefonprodusentene. Apple var usynlige. I 2016 hadde Apple om lag 90 % av overskuddet, og de tidligere dominerende aktørene var utradert av markedet. Hvorfor? Fordi Apple klarte å bygge en digital plattform rundt iPhone.

Les mer ›

Temaer: strategi, forretningsmodell

CRM: – Tap av kunder er blodig alvor

Av Gorm Kunøe 22. mars 2017

Er du virkelig glad i kundene dine eller bare later du som? Om du mister 20% av kundene og firmaet «blør fra alle kroppens åpninger» - da må du sette inn seriøse helsetiltak. Ellers mister du jobben. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, strategi, CRM

Hva er egentlig en forretningsmodell?

Av Tore Berntsen 1. mars 2017

Sliter du med å forklare hva en forretningsmodell er? Da er du neppe alene. Det er en rekke forskjellige perspektiver på begrepet, og mange forveksler forretningsmodell med strategi. 

Les mer ›

Temaer: strategi, forretningsmodell

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Søk i bloggen