For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om CRM

Bates 5 råd for å bygge bedre kundereiser basert på data

For å lykkes med gode kundereiser, er det avgjørende å samle data fra alle kontaktpunkter med kundene. Det har boligbyggelaget Bate jobbet mye med det siste året.

Hvorfor du burde bygge rapporteringen din på CRM-data

Ved å bygge rapporteringen din på CRM-data kan du prestere bedre, justere raskere og samarbeide bedre på tvers av avdelinger. Kontinuerlig og oppdaterte rapportgrunnlag gir innsikt i teamets ytelse, og hvordan kunden påvirker lønnsomhet i selskapet ...

Tips for å få selgerne til å bruke CRM (og hvorfor det er viktig)

Vi i Markedspartner har utviklet en modell som gjør det enklere å få selgere til å bruke CRM i praksis. Den er utarbeidet basert på mange års erfaring med implementering av CRM. I dette blogginnlegget kommer jeg med en steg-for-steg-gjennomgang av ...

God datakvalitet er avgjørende for å lykkes med CRM

God datakvalitet er helt avgjørende for å oppnå maksimal verdi fra CRM-systemet. Det sikrer bedre beslutningsgrunnlag, økt effektivitet, bedre prosesser, redusert risiko, forbedret kundeopplevelse og overholdelse av lovmessige krav.

Disse rapportene og dashboardvisningene burde du bygge i ditt CRM-system

Tiden for å kopiere ut tall fra diverse systemer og lime inn i en rapport i PowerPoint eller Excel er forbi. Det går for tregt! Du må ta pulsen på utviklingen i eget selskap på daglig basis. For å lykkes med denne adferdsendringen, må blant annet ...

Slik skaper du langvarige kundeforhold ved å bruke CRM

Et CRM-system kan brukes til så mangt, blant annet til å effektivisere og forbedre kundeprosesser, forsterke relasjoner og få kontroll på hva som skjer med potensielle og eksisterende kunder. Det ligger jo egentlig litt i ordet Customer Relationship ...

4 eksempler på hvorfor salg, markedsføring og kundeservice bør dele kundeinformasjon

Deler avdelingene dine data på tvers av de kundenære kjerneprosessene? Det bør de. Ved å la salg, markedsføring og kundeservice ha tilgang til hverandres data kan dere blant annet se hvem kundene har vært i kontakt med tidligere, automatisere ...

Hvorfor er datakvalitet så viktig i CRM

Datakvalitet i CRM-systemet ditt handler om å ha riktig informasjon om eksisterende og potensielle kunder både på bedrifts- og personnivå. I tillegg må du ha riktige data om kommunikasjonen som inngår i salgsprosessene, kundeserviceprosessene og ...

Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?

Når salgsprosessen skal digitaliseres er opprettelsen av en pipeline i CRM en viktig faktor. I dette innlegget viser jeg deg hvordan du bør kartlegge din egen salgsprosess og tilpasse den til en pipeline i CRM.

De viktigste grunnene til å velge HubSpot CRM

Et CRM er i mange bedrifter det forretningssystemet som har flest brukere, er mest avgjørende for salgsarbeidet og har flest forgreininger inn i bedriftens ulike kontaktpunkter med marked og kunder. Det er en ansvarsfull beslutning å velge det ...

Se flere av våre blogger