For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Hvordan jobber verdens første heldigitale mobilselskap med kundereiser?

Å digitalisere en kundereise som inneholder noen fysiske forutsetninger som er vanskelig å komme rundt, var en av utfordringene da NiceMobil skulle bli verdens første heldigitale mobilselskap. Så, hvordan fikk vi det til og hvordan jobber verdens ...

Kunstig intelligens gir helt nye muligheter for innholdsanalyse

Ved hjelp av kunstig intelligens kan store mengder innhold på blogg og nettsider analyseres på helt nye måter.

Ni grunner til at CRM-prosjekter ofte feiler (og hva du kan gjøre for å forhindre det)

Mange kvier seg for å bytte CRM, særlig i større selskaper. Det kan virke som en uoverkommelig oppgave. Det trenger det ikke være, så lenge du gjør ting riktig.

Rekrutteringsstrategi: Hvordan lage en kandidat-persona?

En feilansettelse koster virksomheten over 500 000 kroner, og 1 av 10 slår faktisk feil. Hvordan sikrer du at du rekrutterer kandidater som passer inn i din organisasjonskultur og har forutsetningene for å lykkes? En god start kan være å lage en ...

Slik vil selgerrollen endre seg i årene som kommer

Data er nøkkelen til gode kundereiser også ved fysisk salg.

Har dere retningslinjer for bruk av kunstig intelligens i jobben?

Mulighetene ved bruk av kunstig intelligens har eksplodert de siste månedene. Derfor bør du få på plass retningslinjer.

Markedsplan vs. markedsstrategi

Markedsplan og markedsstrategi er ord vi ofte hører fra både markedsførere og ledere. Det eneste problemet er at det ikke alltid er klart hva som er forskjellen, hvordan de skal se ut og hvilket formål hver av dem egentlig tjener. Vi har tatt en ...

God datakvalitet er avgjørende for å lykkes med CRM

God datakvalitet er helt avgjørende for å oppnå maksimal verdi fra CRM-systemet. Det sikrer bedre beslutningsgrunnlag, økt effektivitet, bedre prosesser, redusert risiko, forbedret kundeopplevelse og overholdelse av lovmessige krav.

Disse rapportene og dashboardvisningene burde du bygge i ditt CRM-system

Tiden for å kopiere ut tall fra diverse systemer og lime inn i en rapport i PowerPoint eller Excel er forbi. Det går for tregt! Du må ta pulsen på utviklingen i eget selskap på daglig basis. For å lykkes med denne adferdsendringen, må blant annet ...

Slik skaper du langvarige kundeforhold ved å bruke CRM

Et CRM-system kan brukes til så mangt, blant annet til å effektivisere og forbedre kundeprosesser, forsterke relasjoner og få kontroll på hva som skjer med potensielle og eksisterende kunder. Det ligger jo egentlig litt i ordet Customer Relationship ...

Se flere av våre blogger