Hva slags avkastning/ROI gir inbound marketing?

Hvilken avkastning kan du forvente ved å implementere inbound marketing?

Svaret avhenger av flere faktorer, men med et solid strategisk forarbeid, profesjonell gjennomføring og riktig teknologi i bunn, er tallenes tale klar: Inbound marketing gir strålende return on investment - ROI.

En rapport fra MIT Sloan (2014) presenterer imponerende tall fra virksomheter som tok i bruk inbound marketing med HubSpot som hovedverktøy.

Bedrifter som benyttet inbound oppnådde følgende i løpet av det første året:

  • 2.40x flere besøkere per måned
  • 5.99x flere leads per måned
  • 72% økte salgsomsetningen sin

Tallene forbedres ytterligere over tid, som du kan se fra tabellen under:

Avkastning_ROI_inbound_marketing

Som ansvarlig for MarkedsPartners egen markedsføring, som vi praktiserer i henhold til inbound-metodikken, kan jeg bekrefte at dette også fungerer i norsk sammenheng. Vår egen trafikk ble doblet etter et par måneder og antall leads har blitt mangedoblet.

Last ned gratis e-bok:  Skap resultater med inbound marketing

 

Erlend Førsund's photo

Av: Erlend Førsund

Erlend Førsund jobbet som innholdsrådgiver og markedssjef i Markedspartner fra 2015-2021. Han er utdannet ved BI og NHH og har blogget om markedsføring og digitalisering på sin egen blogg.